Българските деца с най-малко учебни часове в Европа
Децата у нас имат и най-дългата лятна ваканция
~ 1 мин.
Българските ученици имат една от най-кратките учебни години в Европа, показва изследване на БАН "Възгледи за основните национални цели и устойчиво развитие на България".
У нас гимназистите ходят 180 дни на училище, децата от V до VIII клас посещават учебни занятия 170 дни, а децата от I до IV клас - едва 160 дни. За сравнение в Дания и Италия най-кратката учебна година трае 200 дни, а в Норвегия и Ирландия - 190 дни.
Българските ученици имат и най-дългата лятна ваканция, което е останало още от времената, когато децата са помагали в селскостопанските работи. За разлика от тях, еропейските ученици имат повече на брой ваканции, но нито една от тях не е толкова продължителна. Според учените, дългият интервал създава неравномерно натоварване на учениците.
Експертите определят като крайно негативно намаляването на часовете по математика и естествени науки в училище и определят това като причина за ниското качество на работната ръка у нас, както и за инвестициите. Те настояват учебната година да стане по-дълга, а увеличението да бъде запълнено именно с часове по математика и естествени науки, които се отразяват най-добре в професионално отношение на ръста на БВП.
У нас гимназистите ходят 180 дни на училище, децата от V до VIII клас посещават учебни занятия 170 дни, а децата от I до IV клас - едва 160 дни. За сравнение в Дания и Италия най-кратката учебна година трае 200 дни, а в Норвегия и Ирландия - 190 дни.
Българските ученици имат и най-дългата лятна ваканция, което е останало още от времената, когато децата са помагали в селскостопанските работи. За разлика от тях, еропейските ученици имат повече на брой ваканции, но нито една от тях не е толкова продължителна. Според учените, дългият интервал създава неравномерно натоварване на учениците.
Експертите определят като крайно негативно намаляването на часовете по математика и естествени науки в училище и определят това като причина за ниското качество на работната ръка у нас, както и за инвестициите. Те настояват учебната година да стане по-дълга, а увеличението да бъде запълнено именно с часове по математика и естествени науки, които се отразяват най-добре в професионално отношение на ръста на БВП.