БДЖ тества електронно издаване на билети във влаковете
Засега услугата е въведена експериментално по две направления, но държавното пътническо жп дружество обещава да я внедри и по други линии
„БДЖ – Пътнически превози“ започва да тества електронно издаване на билети във влаковете. От началото на седмицата държавното дружество услугата действа експериментално единствено по направленията София – Враца – Видин и София – Враца – Лом, съобщават от пресцентъра. Идеята е такива билети да могат да се издават и по други линии директно от превозния персонал чрез т.нар. PDA устройства.
Припомняме, че в началото на февруари БДЖ даде заявка за мащабно обновяване на билетната си система. Държавната пътническа жп компания планира най-после да използва закупените преди 4 години автомати и да създаде мобилно приложение.
Сега от дружеството казват, че по време тестовия период ще бъдат отстранени всички нередности, свързани с мобилната връзка и други възникнали грешки по време на работата на устройствата. Така пътуващите ще могат да се снабдяват с билети за влак за пътуване и с прекачване във възелни гари в цялата страна.
След оптимизиране на неточностите поетапно ще бъде увеличен броя на влаковете и маршрутите, по които ще се предлага тази услуга с повече функционалности и възможност за предлагане на повече търговски оферти.“
Електронното издаване на билети във влакове чрез PDA устройства значително улеснява процеса за превозния персонал, тъй като билета се отпечатва автоматично само с натискането на няколко бутона от менюто на устройството. Така не е необходимо да бъдат попълвани бланки на ръка, което отнема повече време и е свързано с редица неудобства в работата на служителите.
От пресцентъра допълват, че PDA устройствата са свързани централизирано с билетоиздаващата система, което автоматично подобрява отчетността чрез предоставяне на данни в реално време директно в системата за извършените продажби.
Посочва се, че въвеждането на електронно издаване на билети във влак е част от мерките за подобряване и надграждане на функционалностите на билетоиздаващата система и разширяване на интегрираната автоматизирана система, което ще улесни клиентите при закупуване на билети чрез осигуряване на повече възможности и ще подобри отчетността в дружеството.