Бизнес ускорение от Теленор: Историята на „Слънчев дар 15“
Зад всеки успех стои верен партньор и стабилна мобилна мрежа
Всяка фирма, независимо голяма или малка е тя, се надява на бързо развитие и безоблачно бъдеще. Зад всеки успешен бизнес обаче стои верен партньор, без който и най-добре обмисленият план би се сгромолясал като кула от карти.
Късмета да го намери в лицето на Теленор има Стефка Божкова, която вече пет години управлява малка семейна фирма. Основана през 2015 г., “Слънчев дар 15” ЕООД се занимава с мед и пчелни продукти собствено производство, но също и с търговия с пчеларски инвентар и облекло, кошери, рамки и храна за пчели. От 2016 г. фирмата е регистрирана като земеделски стопанин и понастоящем разполага с два магазина „Меден дар“ в град Бургас, както и задължителния за всеки модерен бизнес онлайн магазин.
Стефка сама отваря всяка сутрин единия си магазин, посреща клиенти, консултира ги, провежда множество разговори с доставчици, контрагенти, куриери. Поддържа постоянна връзка с работничката в другия обект, макар че вечер не пропуска лично да се увери как е минал денят и какви заявки са нужни. Наема сезонни работници само когато вадят мед от 50-те й кошера, разположени в последната къща на селцето Вратица.
Управлявайки фирмата, Стефка всеки ден разчита на мобилния си телефон и интернет, за да се свързва със семейството си по различни бизнес задачи. “Откакто минахме към Теленор, проблемът, когато аз съм в Бургас, а мъжът ми е на село и се опитвам да се свържа, а не мога – вече не съществува”, споделя Стефка. Във Вратица, където е пчелинът, другите оператори нямали покритие, нищо че селото е само на 30 км от Бургас.
Вече сме модерни, с мобилно банкиране, с онлайн магазин… С интернет мога да правя много неща, нищо че съм на село, и то крайна къща.”
Теленор има покритие там и така тя го избира. По-точно компанията намира нея. Бизнес съветник на мобилния оператор прави индивидуална консултация на Стефка и тя му доверява успеха на семейната си фирма вече година. Заедно с нов договор за пет телефонни номера и интернет, закупила и робот прахосмукачка с подарък телефон. При проблем Стефка просто звъни на своя личен консултант и ако има въпроси – той е насреща, без да е нужно тя да затваря магазина и да отива до офис.
През август, отново след консултация с техния човек от Теленор, взимат две устройства Drivey за фирмените им автомобили. Сега съпругът на Стефка винаги знае как е колата, дали се движи, системата отчита и проверява за евентуални грешки в изправността на превозното средство, както и ако е карал с висока скорост. “Какво да кажа, доволен е и си харесва приложението Drivey”, споделя Стефка.
Доволна е и че винаги има обхват и интернет, особено заради онлайн магазина. Когато някой направи поръчка през сайта, дори и да е на село, Стефка веднага получава съобщение и може да види кой какво е поръчал и съответно да организира изпращането на стоката на клиента. Ако нямаше това съобщение и тя два дена например е при пчелина на село, нямаше да знае какво се случва. “Интернетът е бърз, не засича. А телефонът – подарък от Теленор, прави страхотни снимки за онлайн магазина, с него си го поддържам, качвам снимки… Щом има толкова много гледания, значи снимките са хубави и ние печелим съответно повече клиенти.”
Освен че поддържа онлайн магазина, Стефка се занимава с рекламата и Facebook страницата. Обича да разговаря с клиентите, които идват при нея не само за да си купят мед, но и заради самото общуване. Важен е личният подход, убедена е Стефка и признава, че той е сработил и при самата нея, тъй като личният й консултант от Теленор се оказва също толкова ефективен за нейната малка фирма. Бизнесът й се е ускорил благодарение на мрежата, бързия интернет и доброто покритие – това са най-важните неща за Стефка.
„Случайни неща няма“, казва тя и обяснява, че от Теленор са я спечелили с личния подход и спазените обещания. Днес тя е доволна от услугите на оператора и дори планира нови придобивки. „С помощта на консултанта ще си взема и лаптоп”, завършва тя.