BMW подобри рекорда си по продажби на луксозни автомобили
Основните конкуренти, също отчитат увеличение на продажбите
Немският производител на автомобили Bayerische Motoren Werke AG (BMW), от 2005 г. насам, потвърждава лидерската си позиция в продажбите на автомобили от клас "лукс". През изминалата година компанията поднови собствения си рекорд за брой продадени автомобили, съобщава Bloomberg.
През 2015 г. концернът BMW е реализирал продажбата на 2.25 милиона автомобила, включвайки и колите от марката Mini, които отчитат ръст на продажбите от 6,1%. Миналата година бяха продадени 1,9 милиона автомобила марка BMW - 6,2% по-висока, отколкото година по-рано.
Продажбите на BMW са скочили с 11%, докато продажбите на автомобили от клас "ултра-лукс" Rolls-Royce намаляват със 7%.
Основните конкуренти - Audi и Mercedes, също отчитат увеличение на продажбите през 2015 г., но не са в състояние да надминат лидера.
Mercedes за миналата година продава 1,87 милиона автомобила, отчитайки ръст с 13%. Mercedes за първи път от 2010 г. е на второ място на пазара на "луксозни" коли, побеждавайки Audi, чиито продажби нарастват с минимални темпове от 2009 г. насам - с 3.6%, до 1.8 милиона автомобила.