BYD ескалира ценовата война при електромобилите
Китайският производител обезцени още най-евтиния си автомобил и той вече струва под 10 000 долара
Китайският гигант за електрически превозни средства BYD ескалира веч бруталната ценова война в Китай, като намали цената на най-евтиния си автомобил с още 5%, съобщава Reuters. Компактният електромобил Seagull ще се продава при базова цена от 69 800 юана (9 700 долара).
BYD се превърна в безмилостен дискаунтър в ценовата война с Tesla, започнала на най-големия автомобилен пазар в света миналата година. Тази агресивна позиция му помогна да измести американския си конкурент като най-големия продавач на електрически превозни средства в света, въпреки че повечето автомобили на BYD се продават в Китай.
Тази година компанията предприе поредица от намаления на цените, включително поевтиняване с близо 12% на кросоувъра Yuan Plus, нейната най-продавана кола, известна като Atto 3 на задграничните пазари. Намаленията на цените са по-дълбоки в сравнение с конкурентите и при по-голям брой модели.
На фона на неравномерния растеж на втората по големина икономика в света, продажбите (включително износа) на нови енергийни превозни средства, като електромобили с чиста батерия и plug-in хибриди, се очаква да нараснат с 13% до 11.5 милиона единици тази година. Това е значително по-бавно от скока с 38% през 2023 г.
Други автомобилни производители, които обявиха нови намаления на цените тази година, включват Tesla, Geely Auto, GAC Aion, Leapmotor и Xpeng.
BYD вероятно ще предложи повече отстъпки през 2024 г.“, каза Ши Джи, базиран в Хонконг анализатор в China Merchants Bank International.
Той добави, че това ще окаже натиск върху брутния марж на марката, но болката може да бъде частично компенсирана от съкращения на разходите от доставчиците.
Брутните маржове на печалбата на автомобилния производител, подкрепян от Уорън Бъфет, досега бяха сравнително добри. Компанията регистрира марж от 22% през третото тримесечие на миналата година спрямо 18.7% през второто тримесечие, според изчисления на Reuters.
BYD също така агресивно разширява присъствието си в чужбина. Производителят оглавява натиска върху китайските електромобили в Австралия и е започнал изграждането на производствен комплекс в Бразилия.