Българската GullivAir стартира полети от София до Русе през 2022 г.
За целта ще бъде възродено летището край село Щръклево
От началото на следващата година ще започнат редовни граждански полети от София до Русе. Те ще се изпълняват от българската авиокомпания GullivAir, която още през май месец заяви желанието си да експлоатира летището край село Шръклево. За това обаче ще е нужна рехабилитация на основната и довеждащата инфраструктура. Министерството на икономиката цели да задвижи инвестиционните разходи по проекта за аеропорта до края на тази година.
Това заяви министърът на икономиката Даниела Везиева по време на форума „Бизнесът следва транспортната инфраструктура“, чийто акцент бе развитието на Северна България.
Припомняме, че местната власт в Русе проведе допитване до гражданите по темата. Резултатите показаха, че над 98% от бизнеса и хората биха се възползвали от полети до София и обратно.
Най-вероятно те ще се изпълняват със самолети ATR 72-600 с капацитет 70 пътнически места. Плановете на местната власт включваха и откриването на peдoвнa aвтoбycнa линия oт гpaдa дo лeтищeтo, ĸoятo дa oбcлyжвa пътницитe.
В момента по маршрута между Coфия и Pyce хората се придвижват caмo наземно – с влак или по незавършената магистрала „Хемус" и след това по републиканската пътна мрежа. И в двата случая пътуването отнема значително време.
Възстановяването на летище Русе ще обслужва и съседните градове и ще помогне за свързаността на Северна и Южна България. Регионалният дисбаланс между двата региона е от проблемите, които от години вместо да се решава, се задълбочава. Всички изследвания сочат, че добрата инфраструктура е предпоставка както за развит бизнес и инвестиции, така и за стабилни търговски взаимоотношения между клиент и доставчик“, коментира Везиева.
Министърът изтъкна възможностите, които предлага Планът за възстановяване за инфраструктурни проекти. Тя посочи, че държавата ще финансира довеждащата инфраструктура до индустриалните зони. По думите й по проектния фиш за индустриални зони са заложени 400 млн. лв. В тях инвеститорите ще могат да финансират техническа и социална инфраструктура.
„Идеята е, когато се появи бизнес инвеститор с някакво намерение, той да има възможността на пазарен принцип да избере място, където да развива своя бизнес. В този подход към Плана за възстановяване ще могат да кандидатстват както общините, така и индустриалните паркове", допълни тя.
По време на конференцията бяха набелязани конкретни дългосрочни цели за намаляване на регионалния дисбаланс в икономическото развитие на страната. Бяха обсъдени още инфраструктурни въпроси, свързани с пътя Велико Търново – Русе, фериботната линия, проекта за втори мост на Дунав, както и проектите за интермодални терминали.
На събитието участие взеха още министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, министърът на финансите Валери Белчев и заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христина Велинова.