Български стартъп учи децата на програмиране чрез настолна игра
Продуктът Little Programmer е насочен към най-малките, но Александър и Анна Петкови имат и по-големи амбиции
В последните години компютърното програмиране, под една или друга форма, навлезе сериозно в бизнеса в България. Все още обаче има предразсъдъци и неразбиране от страна на много хора за важността на този сегмент.
Със задачата да покажат на българските семейства, че програмирането нито е толкова сложно, нито толкова трудно, но пък много много важно, се заемат Александър и Анна Петкови. Те създават Little Programmer – първата настолна игра за деца от 4-годишна възраст, която разкрива тайните на кодирането и всичко, което им е необходимо, за да навлязат по-дълбоко в тази сфера.
Повече от десет години се занимавам професионално с програмиране. Преподавал съм и в университет. Това, което забелязахме с годините ни опит, е, че има голяма разлика между това как се възприема програмирането на пазара на труда и това как се възприема от обикновения човек. Нашата идея е да вкараме програмирането и компютърната грамотност в обикновеното домакинство, като таргетираме деца от предучилищна до юношеска възраст“, разказва Александър пред Economic.bg.
Тяхното най-голямо конкурентно предимство, според самия Александър, е достъпността и липсата на екранно време, тъй като продуктът им е насочен към най-малките потребители.
Идеята е разработена главно през втората половина на 2022 г., а премиерата на продукта беше на 14 март тази година. Преди това е имало предпремиерни бройки.
Амбициите на младото семейство не спират до тук. Те искат да научат не само децата на първите стъпки в програмирането, но и техните родители на компютърна грамотност. Eдна от бъдещите линии, по които Little Programmer ще се развива, е именно създаването на продукт, който да увеличи компютърната грамотност на родителите и да им покаже различни начини, по които да ограничават и следят действията на децата си в онлайн пространството, без това да преминава границите на нормалното.
В момента работим по прототипите на следващите два продукта. Като следващия ще бъде книга за малко по-големи деца, която ще е като естествено продължение на играта. Третият продукт ще е за юноши и той ще бъде първият, който ще е онлайн – компютърна игра“, разказва Александър Петков.
Всички продукти, които създават Александър и Анна, учат децата чрез историите на четири малки животни. Те са част от настолната игра, а в бъдеще ще влязат и като главни герои в книгата. Единствено продуктът за юноши ще бъде с по-различна концепция – в него ще участва изкуствен интелект, който трябва да бъде програмиран с помощта на детето.
Основната мисия, която имат Александър и Анна, е да създадат една по-спокойна и безопасна онлайн среда. Защото когато родители и деца имат нужните знания, не се губят в хилядите кодове и тайни вратички, които крие виртуалното пространство.