Българският финтех Payhawk привлече $20 млн. инвестиция
Стартъпът е сред играчите с най-голям потенциал да се превърнат в първия български еднорог
Българската финтех компания Payhawk е привлякла инвестиции от 20 млн. долара в кръг на финансиране от Серия А, става ясно от изявление в сайта ѝ. Новината идва три години след стартирането на дейността на платформата за фирмени плащания и управление на разходите. С набрания капитал стартъпът ще разшири портфолиото си от продукти и ще утрои екипа си за маркетинг и продажби.
По данни на Crunchbase до момента българският стартъп е привлякъл общо 24.1 млн. долара капитал. Чуждестранни анализатори нареждат Payhawk като един от българските стартъпи с най-голям потенциал да се превърнат в еднорог. Досега у нас няма такъв.
Последният кръгът на финансиране е воден от базирания в САЩ QED Investors – фонд, за който се знае, че има нюх към печелившите финтех играчи. Историята му показва, че досега е инвестирал в 18 компании от сектора, успели да се превърнат в еднорози (частна стартираща компания с оценка над 1 млрд. долара, бел.р.), като Klarna & Nubank. Earlybird Digital East, която вложи в Payhawk 3.6 млн. долара през март 2020 г., сега отново е допринесла за набирането на капитал.
Към борда на Payhawk, заедно със съществуващите инвеститори Мехмед Атичи от Earlybird Digital East и Васил Терзиев от Eleven Ventures, ще се присъедини и Юсуф Оздалга от QED.
Компанията расте с феноменални темпове“, казва Оздала.
По думите му Payhawk има стабилни продуктови основи, а индустриалните тенденции също работят в нейна полза.
Какво прави Payhawk?
Накратко казано, стартъпът помага на бизнеса по-лесно да управлява разходите си, както ни разказа изпълнителният директор и основател на Payhawk Христо Борисов. В момента повечето компании ползват множество различни инструменти за плащания, което бави и затруднява работата на финансовите екипи. Payhawk действа като едно дигитално гише и комбинира всички ключови елементи, давайки възможност за по-лесно осчетоводяване. Целият процес е автоматизиран, което спомага за поддържане на строг контрол върху бюджетите в реално време.
Платформата Рауhаwk.іо позволява издаването на фирмени дeбитни ĸapти, а приложението cъбиpa и paзчитa дaнни oт фaĸтypи и ĸacoви бeлeжĸи, пpeмaxвaйĸи нyждaтa oт paзxoдни oтчeти. Системата е базирана на изкуствен интелект.
Решението на компанията даде заявка за успех едва шест месеца след стартирането си, когато екипът съумя да привлече инвестиция от 1 млн. лв. в първия рунд на финансиране. Това се случи през 2019 г., а според информацията на компанията последвалата 2020-та е още по-добра. Payhawk отчита 10-кратен растеж през миналата година, а през първото тримесечие на 2021 г. е удвоила приходите си.
Клиентската й база се състои от над 1000 организации – както бързо растящи, така и мултинационални компании, включително LuxAir, Lotto24, Viking Life, ATU, Gtmhub, Flink, MacPaw и By Miles. Сега българският стартъп смята да разшири обхвата на бизнеса си извън Европейския съюз и Великобритания. Планира се утрояване на екипа за маркетинг и продажби още през тази година, с което се цели да се увеличи присъствието във Великобритания, Германия и Испания. Към момента компанията има офиси в София, Лондон и Берлин.
Имаме огромни амбиции за предстоящата година“, коментира изпълнителният директор и основател на Payhawk Христо Борисов.
Това включва добавянето на нови платежни продукти, включително кредитни карти, както и поддръжка на допълнителни валути. Компанията също така ще ускори използването на изкуствен интелект и машинно обучение, за да въведе интелигентни работни потоци и да намали нуждата от ръчен преглед и одобрение.