Carrefour прогнозира консолидация на търговски вериги
Нейният директор се надявам тя да е сред победителите
~ 2 мин.
Шефът на Carrefour заяви в петък, че секторът на търговията на дребно ще бъде консолидиран през следващите години, особено във Франция, тъй като конкуренцията се засилва, и че неговата мисия е да се увери, че френският търговец на дребно ще бъде победител.
На въпроса дали Carrefour може да излезе от неефективните страни като Италия или Китай, Александър Бомпар каза на годишното събрание на акционерите, че е убеден, че планът му за реорганизация може да подобри оперативната ситуация във всяка от тези страни.
Carrefour, която е най-големият търговец в Европа, е в разгара на петгодишен план, стартирал през януари 2018 г., за намаляване на разходите и работните места, стимулиране на инвестициите в електронната търговия и партньорство в Китай с Tencent.
Планът на Carrefour, който също включва по-голям акцент върху области като пресни местни продукти, биологични храни и устойчивост, има за цел да помогне на търговеца да увеличи печалбите и приходите и да се справи с конкуренцията от страна на Amazon.
„Има много конкуренти на пазари като Италия или Франция и слаби маржове в сектора и сме само в началото на навлизането на големи платформи като Amazon. През следващите години ще има трудности и консолидации, ”каза Бомпар.
"Моята мисия е да бъда в лагера на победителите и трансформацията, която провеждаме, ще ни постави сред победителите,"
Миналата година Carrefour и френският конкурент Casino влязоха в спор, след като Casino каза, че е отхвърлил подхода на Carrefour за придобиване. След това компанията-майка на Casino - Rallye, подаде молба за защита от кредитори.
Междувременно френският конкурент Auchan продаде по-голямата част от губещия си бизнес в Италия и също е изправен пред тежки пазарни условия във Франция.
На въпроса дали Carrefour може да излезе от неефективните страни като Италия или Китай, Александър Бомпар каза на годишното събрание на акционерите, че е убеден, че планът му за реорганизация може да подобри оперативната ситуация във всяка от тези страни.
Carrefour, която е най-големият търговец в Европа, е в разгара на петгодишен план, стартирал през януари 2018 г., за намаляване на разходите и работните места, стимулиране на инвестициите в електронната търговия и партньорство в Китай с Tencent.
Планът на Carrefour, който също включва по-голям акцент върху области като пресни местни продукти, биологични храни и устойчивост, има за цел да помогне на търговеца да увеличи печалбите и приходите и да се справи с конкуренцията от страна на Amazon.
„Има много конкуренти на пазари като Италия или Франция и слаби маржове в сектора и сме само в началото на навлизането на големи платформи като Amazon. През следващите години ще има трудности и консолидации, ”каза Бомпар.
"Моята мисия е да бъда в лагера на победителите и трансформацията, която провеждаме, ще ни постави сред победителите,"
Миналата година Carrefour и френският конкурент Casino влязоха в спор, след като Casino каза, че е отхвърлил подхода на Carrefour за придобиване. След това компанията-майка на Casino - Rallye, подаде молба за защита от кредитори.
Междувременно френският конкурент Auchan продаде по-голямата част от губещия си бизнес в Италия и също е изправен пред тежки пазарни условия във Франция.