ChatGPT губи трафик за пореден месец
Similarweb вижда признаци, че спадът е към своя край
Популярният чатбот с изкуствен интелект ChatGPT отбеляза спад на месечните посещения на уебсайта за трети пореден месец през август, въпреки че според фирмата за анализи Similarweb има признаци, че спадът е към своя край.
Посещенията на уебсайта ChatGPT на настолни и мобилни компютри в световен мащаб са се свили с 3.2% до 1.43 млрд. през август, след като през всеки от предходните два месеца спадът беше с приблизително 10%. Времето, което посетителите прекарват на уебсайта, също намалява ежемесечно от март насам – от средно 8.7 до 7 минути през август.
Въпреки това през август уникалните посетители в световен мащаб са се увеличили от 180 милиона потребители на 180.5 милиона.
Връщането на училищните занятия през септември може да стимулира трафика и използването на ChatGPT. Сигнал за това е лекия ръст на потреблението в САЩ например, където учебните занятия вече започнаха.
Учениците, които търсят помощ за домашна работа, изглежда са част от това: процентът на по-младите потребители на уебсайта спадна през лятото и сега започва да се възстановява“, казва Дейвид Ф. Кар от Similarweb, който редовно следи ChatGPT и неговите конкуренти.
ChatGPT постави тласна използването на генеративен изкуствен интелект за изпълнение на всевъзможни задачи – от редактиране до кодиране – и достигна 100 млн. активни потребители месечно през януари, едва два месеца след старта си. Технологията си служи с вече натрупани данни, за да създава ново съдържание, например за писане на есета или стихотворения.
Преди Meta да пусне своя Threads (алтернативата на Twitter/X), ChatGPT бе най-бързо развиващото се потребителско приложение в историята. Въпреки че остана втори в своеобразната класация, сайтът му и сега е един от 30-те най-големи в света.
През тази година бяха пуснати няколко конкурента на ChatGPT, включително чатботът Bard на Google. Търсачката Bing на Microsoft също предоставя безплатно чатбот, който е задвижван от OpenAI, разработчика на ChatGPT.
През май OpenAI пусна и приложението ChatGPT за системата iOS, което според експертите може да отнеме част от трафика към нейния уебсайт.
Освен от ChatGPT OpenAI печели пари, като продава достъп до своите модели на изкуствен интелект за разработчици и предприятия директно и чрез партньорство с Microsoft, която инвестира над 10 млрд. долара в компанията.