Четвърт от банковите клонове в Европа може да затворят заради пандемията
Мерките за блокиране на коронавируса подхранват цифровизацията на сектора
~ 2 мин.
Очаква се 25% от банковите клонове в Европа – или общо 40 000 на брой – да затворят през следващите три години, тъй като пандемията от коронавирус подхранва промяна в навиците на клиентите, показва проучване на Kearney. Проучването също така предвижда 70% от откриването на сметки, депозити и заявления за потребителски заеми да се случат цифрово през следващите три години, пише Business Insider.
Тази прогноза предвижда ускоряване на съществуващата тенденция към затваряне на банкови клонове – само за последните 10 години са били закрити 35% от тези в Европа. Цифровите банкови инструменти вече бяха навлезли широко преди избухването на пандемията от коронавирус: 53% от европейските банкови клиенти казват, че не използват вътрешни клонове или други физически канали за проучване или закупуване на нови банкови продукти, според анализа на Kearney.
А в някои региони дигиталното банкиране се използва от повечето потребители: 70% от клиентите на банки в Обединеното кралство, Норвегия и Швеция вече разчитат на отдалечени канали като онлайн банкиране, мобилни приложения и кол-центрове за проучване и закупуване на продукти.
Банките трябва да се адаптират към трайното въздействие на пандемията от коронавирус върху използването на дигитално банкиране и произтичащото от това намаление на броя на клоновете в цяла Европа.
Потребителите привикват към удобството на дигиталното банкиране. Ограниченият достъп до клоновете по време на мерките за блокиране превръщат цифровите канали в основна точка за достъп за потребителите, които могат да ползват дигитално по-голямата част от банковите услуги. И дори с постепенно премахване на ограниченията, потребителите е по-вероятно да изберат предпазливостта и да продължат да избягват физическите посещения.
В резултат на това мнозина ще се придържат към цифрови канали – особено мобилни – далеч след края на блокировките, като се има предвид удобството им и способността отдалечено да изпълняват традиционни функции в клона.
Това е възможност за банките да ускорят усилията си за дигитална трансформация и да преосмислят клоновете си с цел подобряване на клиентското преживяване и намаляване на оперативните разходи.
Тази прогноза предвижда ускоряване на съществуващата тенденция към затваряне на банкови клонове – само за последните 10 години са били закрити 35% от тези в Европа. Цифровите банкови инструменти вече бяха навлезли широко преди избухването на пандемията от коронавирус: 53% от европейските банкови клиенти казват, че не използват вътрешни клонове или други физически канали за проучване или закупуване на нови банкови продукти, според анализа на Kearney.
А в някои региони дигиталното банкиране се използва от повечето потребители: 70% от клиентите на банки в Обединеното кралство, Норвегия и Швеция вече разчитат на отдалечени канали като онлайн банкиране, мобилни приложения и кол-центрове за проучване и закупуване на продукти.
Банките трябва да се адаптират към трайното въздействие на пандемията от коронавирус върху използването на дигитално банкиране и произтичащото от това намаление на броя на клоновете в цяла Европа.
Потребителите привикват към удобството на дигиталното банкиране. Ограниченият достъп до клоновете по време на мерките за блокиране превръщат цифровите канали в основна точка за достъп за потребителите, които могат да ползват дигитално по-голямата част от банковите услуги. И дори с постепенно премахване на ограниченията, потребителите е по-вероятно да изберат предпазливостта и да продължат да избягват физическите посещения.
В резултат на това мнозина ще се придържат към цифрови канали – особено мобилни – далеч след края на блокировките, като се има предвид удобството им и способността отдалечено да изпълняват традиционни функции в клона.
Това е възможност за банките да ускорят усилията си за дигитална трансформация и да преосмислят клоновете си с цел подобряване на клиентското преживяване и намаляване на оперативните разходи.
Те могат да използват клоновете като инструменти за изграждане на взаимоотношения с клиентите и да продават в тях по-сложни и доходоносни продукти. Проучването на Kearney прогнозира, че тези офиси, които останат отворени, ще бъдат използвани за консултации при предлагане на продукти като ипотеки и животозастраховане, както и за предоставяне на инвестиционни съвети. Банките могат да използват клоновете, за да предоставят персонално внимание на клиентите, като същевременно гарантират, че техните цифрови канали могат да изпълняват по-голямата част от ежедневните транзакционни функции.