Coca-Cola HBC обяви новите си цели за устойчиво развитие
Компанията възнамерява да ги изпълни до 2020 г.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company, която по-рано този месец бе обявена за световен лидер в устойчивото развитие в категория "Напитки" в класацията на Дау Джоунс (DJSI), представи новите си цели за устойчиво развитие.
До 2020 г. компанията възнамерява да:
- използва 40% от общата енергия от възобновяеми и чисти енергийни източници;
- рециклира мин. 40% от опаковките на продуктите си на пазара;
- въведе използването на рециклирани (или произведени от възобновяеми материали) РЕТ опаковки, които ще представляват мин. 20% от общото количество, лансирано на пазара;
- намали количеството на първични опаковки с 25% на литър произведена напитка;
- сертифицира над 95% от основните селскостопански суровини в съответствие с водещите принципи за устойчиво земеделие на системата на Coca-Cola;
- инвестира поне 2% от своята годишна печалба, преди данъчно облагане, в обществото;
- удвои броя на служителите, които участват в доброволчески инициативи през работно време, като достигне 10%.
Седемте нови цели надграждат първоначалните ангажименти за 2020 г, обявени миналата година, за намаляване на консумацията на вода и интензивността на преките въглеродни емисии на компанията съответно с 30% и с 50%.
През последните няколко години Coca-Cola HBC намали използването на вода с 2.1 милиарда литра, което се равнява на чаша вода за всеки човек на планетата. За последните пет години глобалният въглероден отпечатък от продуктите на компанията бе намален със 1.07 млн. тона, като резултат от инвестирането в нисковъглеродни технологии и технологии за енергийна ефективност. Това се равнява на годишните емисии на парникови газове на над 200 000 леки автомобила.
През 2015 г. компанията инвестира 8.2 млн. евро – 2.3% от печалбата си преди данъчно облагане, в подобряване на благосъстоянието на общността, опазване на околната среда и водите, развитие на младежта, в партньорство с над 230 неправителствени организации.
"Амбициозните цели, които обявяваме днес отразяват нашия ангажимент да сътворим по-добро бъдеще за нашите служители и за общностите, на които служим. Те са част от цялостната ни стратегия, която издигна Coca-Cola до лидерската позиция за устойчивост сред компаниите за напитки и която показа решителността ни да развиваме бизнеса си отговорно, успешно и продължително", заяви Димитрис Лоис, главен изпълнителен директор на Coca-Cola HBC.
През 2015 г. за компанията работят 33 311 служители в цял свят и 43 000 доставчици. В директни поръчки за миналата година Coca-Cola е вложила 1,3 млрд. евро.