Covid-19 може да изтрие $400 млрд. от стойността на най-скъпите компании
Промените в потребителското поведение създават възможности за компании, които могат да се адаптират
Брандовете с най-висока пазарна капитализация в САЩ може да загубят около 400 млрд. долара от стойността си тази година заради епидемията от Covid-19 и разрушението на икономиката. Това е резултатът от проучване на консултантската фирма Brand Finance, предава Marketing Dive.
Докладът на Brand Finance е отражение на негативния ефект, който пандемията има върху много индустрии, въпреки че масовото нарушаване на потребителското поведение създава възможности за компании, които са в добра позиция да се адаптират към тези промени.
Докато компаниите от текстилната индустрия, авиопревозвачите, банките и хотелите може да загубят до 20% от пазарната си стойност, брандовете за електронна търговия и медиите имат шанс да спечелят, тъй като потребителите разчитат на услугите им, докато си стоят вкъщи.
Facebook е най-ценният медиен бранд в момента, въпреки че стойността му се намали с 4% от началото на миналата година до 79.8 млрд. долара на фона на скандала с неправилно споделяне на потребителски данни с Cambridge Analytica. Instagram, част от портфолиото на технологичния гигант, повиши стойността си с 58% за една година до 26.4 млрд. долара с увеличаването на употребата ѝ.
Стойността на Amazon пък нарасна с 18% до 220.8 млрд. долара и се очаква да отчете ръст с още 4 млрд. долара на фона на скока в онлайн пазаруването. Гигантът за електронна търговия разшири работната си сила с повече от 100 000 души през последните два месеца, за да бъде в крак с търсенето. Най-голямото му предизвикателство ще бъде поддържането на високо ниво на обслужване на клиентите и скоростта на доставка, особено за по-новите клиенти. По-дългите срокове за доставка и ограничената наличност на продуктите могат да навредят на дългосрочната му репутация според Brand Finance.
Щетите от ограниченията са най-значителни за авиолиниите, чиито самолети стоят заземени заради прекъсванията на въздушните пътувания. До момента трите най-големи американски авиокомпании Delta, American Airlines и United Airlines са обезценени със съответно 9% (до 9.2 млрд. долара), 7% (до 8.9 млрд. долара) и 3% (до 8.2 млрд. долара).