Делото на GM няма да „взриви“ сливането на Fiat Chrysler с Peugeot
GM твърди, че FCA е подкупила служители на профсъюзите, което ѝ е струвало милиарди
~ 2 мин.
Планираното сливане на Fiat Chrysler (FCA) на стойност 50 млрд. долара с PSA Group няма да бъде "взривено" от заведеното дело срещу FCA от General Motors, съобщи пред Reuters източник, близък до FCA в четвъртък.
Той е казал също, че съдебният процес, който претендира за „значителни щети“, няма да накара FCA и PSA да преразгледат оценките на двете компании в предложената сделка за създаване на четвъртия по големина автомобилен производител в света.
General Motors (GM) заведе дело в Съединените щати в сряда, като твърди, че FCA е подкупила служители на профсъюза United Auto Workers (UAW) през годините, за да корумпира процеса на договаряне и да спечели предимства, което е струвало на GM милиарди долари.
"Преговорите напредват гладко", заяви говорител на FCA в четвъртък. PSA отказа коментар по делото на GM и потенциалното му въздействие върху преговорите за сливане.
Акциите в FCA спаднаха с 2.7% към 09.20 GMT, докато акциите на PSA бяха с 0.6% по-евтини.
FCA и PSA обявиха миналия месец планове да обединят усилията си за по-добро справяне с разходите за нови технологии като електрически и самоуправляващи се превозни средства, както и със спада на автомобилните пазари.
В писмо до служителите относно делото на GM, главният изпълнителен директор на FCA Майк Манли казва: „Ние сме учудени от това дело, както от съдържанието, така и от времето му. Можем само да предположим, че е имало за цел да наруши предложеното ни сливане с PSA".
През септември 2015 г. бившият главен изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе призова колегата си от GM Мери Бара да обмисли връзката на двата производители на автомобили. Тогава американската компания отхвърли предложението.
GM заяви в сряда, че след като е отхвърлил офертата за сливане от FCA, Маркионе е заговорил за договаряне на нов четиригодишен договор с UAW, „направен така, че по силата на пазарно договаряне да струва на GM милиарди“.
FCA енергично ще се защитава срещу този „безсмислен“ съдебен процес, се казва в писмото до служителите, видяно от Reuters. „Няма да бъдем забавени от този акт“, казва директорът и добавя: „Нека продължим представянето си, тъй като очевидно то притеснява някои от нашите конкуренти.“
Той е казал също, че съдебният процес, който претендира за „значителни щети“, няма да накара FCA и PSA да преразгледат оценките на двете компании в предложената сделка за създаване на четвъртия по големина автомобилен производител в света.
General Motors (GM) заведе дело в Съединените щати в сряда, като твърди, че FCA е подкупила служители на профсъюза United Auto Workers (UAW) през годините, за да корумпира процеса на договаряне и да спечели предимства, което е струвало на GM милиарди долари.
"Преговорите напредват гладко", заяви говорител на FCA в четвъртък. PSA отказа коментар по делото на GM и потенциалното му въздействие върху преговорите за сливане.
Акциите в FCA спаднаха с 2.7% към 09.20 GMT, докато акциите на PSA бяха с 0.6% по-евтини.
FCA и PSA обявиха миналия месец планове да обединят усилията си за по-добро справяне с разходите за нови технологии като електрически и самоуправляващи се превозни средства, както и със спада на автомобилните пазари.
В писмо до служителите относно делото на GM, главният изпълнителен директор на FCA Майк Манли казва: „Ние сме учудени от това дело, както от съдържанието, така и от времето му. Можем само да предположим, че е имало за цел да наруши предложеното ни сливане с PSA".
През септември 2015 г. бившият главен изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе призова колегата си от GM Мери Бара да обмисли връзката на двата производители на автомобили. Тогава американската компания отхвърли предложението.
GM заяви в сряда, че след като е отхвърлил офертата за сливане от FCA, Маркионе е заговорил за договаряне на нов четиригодишен договор с UAW, „направен така, че по силата на пазарно договаряне да струва на GM милиарди“.
FCA енергично ще се защитава срещу този „безсмислен“ съдебен процес, се казва в писмото до служителите, видяно от Reuters. „Няма да бъдем забавени от този акт“, казва директорът и добавя: „Нека продължим представянето си, тъй като очевидно то притеснява някои от нашите конкуренти.“
Манли не е посочен в жалбата на GM, а източникът, близък до FCA, заяви, че той не е свързан със случая.