Десет кандидати искат да строят последния участък на АМ „Европа“
Прогнозната стойност на проекта е 270 млн. лв., или около 16.3 млн. лв. на километър
Общо десет са отворените оферти в обществената поръчка за определяне на изпълнител при строителството на последните километри от АМ „Европа“ между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента. Осем от тях са на консорциуми, а две – на самостоятелни фирми.
Обществената поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е за изграждане на изцяло ново 16.5-километрово автомагистрално трасе. Участъкът започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път. Трасето трябва да бъде с две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има 7 подлеза, 2 моста и един виадукт. Ще бъдат изградени два пътни възела – „Костинброд“ и „Храбърско“. Проектът е финансиран с евросредства.
Пътната агенция обяви обществената поръчка за отсечката в края на февруари. Индикативният бюджет за строителството е 270 млн. лева с включен ДДС, или около 16.3 млн. лв. на километър.
Отворените оферти са на:
- Консорциум СТРАБАГ СП ДЗЗД, с участници: ЩРАБАГ ЕАД и СТРАБАГ Сп.з о.о. - клон България КЧТ;
- ДЗЗД”Европа-2022”, в което влизат: ГБС - ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД, ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ ИНТЕРНЕШЪНАЛ АД и ОБОНАТО БИЛД ЕООД;
- ДЗЗД "СТРОИТЕЛ АМ ЕВРОПА", в което са: ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН АД, ЛЕВАНТИНА, ИНХЕНИЕРИА И КОНСТРУКСИОН СЛ/LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L;
- ДЗЗД "ТАРГОМАН", с участници: АВТОМАГИСТРАЛИ - ЧЕРНО МОРЕ АД и ИСА 2000 ЕООД;
- ВДХ АД (ДЗЗД ХИДРО-ВОД СТРОЙ, ВДХ АД и ХИДРОСТРОЙ АД);
- ДЗЗД "КОРИДОР ЗАПАД-ИЗТОК", в което са: ДЖИ ПИ ГРУП АД и ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД;
- ДЗЗД „АМ ЕВРОПА 2021“, в което е Ер Кънстракшънс ООД;
- ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД;
- Обединение „ГЕОКАРОПЪТ 2021“ ДЗЗД, с участници: ГЕОСТРОЙ АД, КАРО ТРЕЙДИНГ ООД и ПЪТСТРОЙ-92 АД;
- Грома Холд ЕООД.
Припомняме, че изграждането на трасето на АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е разделено на три части. Строителството на първите два участъка – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман и от Драгоман до Сливница, включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 Калотина - София.
В момента се изгражда 14.5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, като изпълнител нa пpoeĸтa e „CTPAБAГ БΠA“ ДЗЗД, c yчacтници: „Щpaбaг“ EAД, „Cтpaбaг Cп. з.o.o., Πoлшa“ и „Битyминa ГмбX-Бългapия“ EOOД. Cтoйнocттa нa дoгoвopa им e зa близo 165 млн. лв., а крайният срок за изпълнение е януари 2022 г.
Изпълнител на първата отсечка от автомагистралата, която бе пусната за движение през ноември, бе „ГБC Инфpacтpyĸтypнo cтpoитeлcтвo“.