Discovery купува свой конкурент за $12 млрд.
Сделката е част от тенденцията на консолидиране на телевизионния пазар
Американската медийна компания Discovery Communications купува за 14.6 млрд. долара своя конкурент Scripps Networks Interactive. В момента Discovery е собственик на редица телевизионни канали, включително TLC и Animal Planet. Сега към тях се добавят HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel и др. Така Discovery обогатява портфолиото си с лайфстайл канали. Сделката се случва във време, когато телевизионната индустрия бива прекроявана от консолидиране и цифровизация, коментира Financial Times.
Сделката, която включва както плащане в брой, така и с акции, оценява Scripps на 11.9 млрд. долара. Споразумението, което идва три години след провала на предишни преговори за сливане между двете компании, ще доведе до 350 млн. долара икономии от разходи, които могат да включват значителни съкращения, пише The Guardian.
Същевременно телекомуникационната компания AT&T опитва да финализира сливането си с Time Warner, а Sinclair Group прави спорен опит да получи местните телевизионни мрежи на компанията Tribune Media.
Медийните компании, не на последно място, продължават да се адаптират към предпочитанието на потребителите към медийно съдържание онлайн. Онлайн рекламите все още струват малка част от телевизионните реклами, но аудиторията за интернет предавания нарасна значително.