Дори със свит бюджет потребителите не се отказват от пътувания
Мобилните портфейли ще заменят физическите до 10 години, смятат 53% от българите
Поскъпването на стоки и услуги не отказва потребителите да отделят средства за пътувания и забавления, сочи проучване* изпълнено от Sapio Research по заявка на Paysafe. Тазгодишното издание на доклада на компанията показва, че 51% от потребителите глобално все още дават приоритет на разходите в тези области пред други лични разноски.
„Изгубени в транзакциите“ показва, че забавленията са от първостепенно значение за потребителите - независимо дали става въпрос за това къде искат да похарчат трудно спечелените си пари или как заплащат за основни стоки“, коментира Иван Петров, SVP Consumer Technology.
Въпреки това съобразяването с бюджета остава на първо място, и то в условията на икономическа криза. В България 39% от респондентите споделят, че биха се отказали от някои покупки поради по-строги ограничения на харчовете. За сравнение, в Обединеното Кралство това биха направили 48% от потребителите, в Германия - 36%, в Австрия - 34%, а в Италия - 40%.
Над две трети от анкетираните българи предпочитат да правят покупки по време на сезонни разпродажби или намаления, като например „Черен петък“ (67%) .Същото е съотношението при потребителите в Англия (67%) и Италия (67%), а пък в Австрия и Германия, съответно - 65% и 62%.
Ще заменят ли мобилните портфейли физическите?
В глобален мащаб, 55% от анкетираните смятат, че мобилните портфейли като Apple Pay и Google Pay ще заменят напълно дебитните и кредитните карти през следващите 10 години. На същото мнение са и 53% от българите, които не се притесняват да излизат от дома си без физически портфейл.
Въпреки това дебитните карти остават най-популярния метод за плащане. В България 60% от респондентите използват дебитна карта при поръчка на храна за вкъщи, 62% заплащат с карта настаняване в хотел, а 58% купуват билети за далечни пътувания или резервират ваканция. За посочените услуги едва 6-7% от българите използват дигитални портфейли, което е близо до глобалното предпочитание между 7-10%.
*Проучването е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2023 г. сред 14 515 потребители от Великобритания, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор и проследява нагласите на респондентите към различни методи на разплащане. 1000 от респондентите са от България.