Дядо Коледа бе добър за търговците тази година
Добрите показатели на щатската икономика и евтините горива направиха купувачите по-уверени в дните преди празниците
Дядо Коледа се оказа добър за търговците в САЩ тази година, пише The Wall Street Journal. Потребителите вероятно са подготвили хубав празничен подарък за бизнеса – най-високият ръст в коледното пазаруване от три години насам.
Очакванията на Националната федерация на търговците на дребно са за оборот от 617 млрд. щатски долара по време на празничния сезон през декември, което представлява ръст от 4,1% на годишна база. Последната година, когато ръстът надхвърли 4% бе през 2011 г. – 4,8%. През 2011 и 2010 бяха регистрирани най-високите ръстове за последните 9 години, но това се случи след финансовата криза, рецесията и лошите резултати за предходните два сезона.
Според Международния съюз на търговските центрове, продажбите са набирали устойчиво скорост през месеца и за добрите резултати е допринесло значителното активизиране в последните дни преди Коледа. Първоначалните оценки сочат, че 20 декември или така наречената „Супер събота“ е изпреварила по продажби „Черния петък“, който държи първенството за последното десетилетие. Само на този ден продажбите се равняват на общо 23 млрд. долара, при 20 млрд. за „Черния петък“.
„Продажбите бяха изключително силни в навечерието на празника“, коментира Джералд Сторх, бивш главен изпълнителен директор на Toys “R” Us, който ще поеме управлението на компанията собственик на Saks Fifth Avenue и Lord & Taylor.
Причина за положителните данни може да се търси в редица добри показатели за американската икономика напоследък. Брутният вътрешен продукт нарасна през третото тримесечие с най-бързото си темпо от 11 години, ръстът на работните места е най-силен от 1999 г., а потребителското доверие достигна най-високото си ниво от януари 2007 г. насам.
Въпреки високия очакван ръст, той остава зад ентусиазма и динамиката, характерна за времената преди финансовата криза.