Държавата се закани на Летище София, но без нищо конкретно
Министър Георги Гвоздейков обеща да засили контрола върху изпълнението на концесията, както обещаваха всички преди него
Транспортният министър Георги Гвоздейков даде заявка, че подопечното му ведомство ще засили контрола върху изпълнението на концесията на Летище София. Съвместен комитет от Министерството и представители на концесионера трябва да заседава всеки месец, за да се наблюдава регулярно изпълнението на договора, става ясно от днешната среща на министъра с изпълнителния директор на летището Хесус Кабайеро.
От началото на годината досега комитетът вместо седем пъти е заседавал само два, което показва занижен контрол от страна на Министерството. Това е стратегически за държавата обект с оглед на подготовката ни за влизане в Шенген и концесионерът е длъжен да изпълни всички изисквания към сигурността и граничния контрол“, подчерта министър Гвоздейков.
В прессъобщението на министерството обаче липсва всякаква информация дали ще бъде стартирана проверка относно трагичния инцидент, при който пътник е починал докато е чакал да вземе багажа си. Случаят е от неделя срещу понеделник, но информация за него бе оповестена днес. В интервю за BTV свидетел разказа, че дефибрилатори не са ползвани, тъй като не е имало в близост. В позиция от „Соф Кънект“ уточниха, че разполагат с 3 дефибрилатори и спешен екип, който да реагира при такива случаи.
По-рано през деня екипът на Economic.bg изпрати запитване до ведомството дали ще стартира проверка и какви действия ще предприеме, така че условията за пътниците да започнат да се подобряват. До момента не сме получили отговор от министерството, което е концедент по силата на договора и би трябвало да упражни правата си.
Припомняме, че това не е първият случай, при който се установява лоша организация на аеропорта. Тя е видима за всички пътуващи, но миналата година скрита проверка на ЕК показа пробиви в сигурността. Въпреки това министерството не наложи никакви санкции на концесионера, а тогавашният министър Христо Алексиев само заплаши с отнемане на концесията.
Въпреки че Гвоздейков също смята, че условията на най-голямото летище в България не са такива каквито хората очакват и заявената модернизация трябва да бъде ускорена, вместо да бъдат наложени санкции, то министърът поема ангажимент държавата да окаже необходимото съдействие на концесионера за всички административни процедури, така че да не се бави работата по реновацията на Терминал 2.
От своя страна Хесус Кабайеро запозна министър Гвоздейков с инвестиционните планове в столичното летище. Концесионерът предвижда в следващите три години да бъдат вложени по 50 млн. лв. годишно в развитието на летището, но няма информация за това какви са вложенията до момента.
През следващата година ще започне реконструкцията на Терминал 2, като се очаква работата да приключи до 2026 г. Строителството на новия Терминал 3 ще започне през 2026 г. и трябва да е приключило до 2030 г. Проектът предвижда да бъдат удвоени гишетата за регистрация на пътници и увеличени линиите за проверка сигурност и граничен контрол. През тази година се очаква да бъде внедрена нова по-ефектива система за управление на багажа, обясниха още от компанията.