Джамбазки призова превозвачите да протестират срещу пакет „Мобилност“
Евродепутатът смята, че ако се приемат промените трябва да следва „контравето“ за важни за Запада въпроси
~ 2 мин.
Евродепутатът Ангел Джамбазки призова превозвачите да протестират срещу промените в пакет „Мобилност 1“, одобрени от Съвета на ЕС. Според него протести е трябвало да има още през пролетта, когато станаха ясни част от рестрикциите, които страните от Западна Европа искат да наложат.
„Единият вариант е, ако това споразумение влезе в зала в Европарламента, да има сериозна организация на протести отвън, както се протестира във Франция и Белгия“, коментира Джамбазки пред NOVA. Той даде пример с протестите във Франция срещу по-високите цени на горивата и заяви, че и ние трябва да ги последваме.
Единствената промяна в споразумението е отпадането на задължителното връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 4 седмици.
Превозвачите ще трябва да правят минимум пет дни пауза (период на охлаждане) между две серии каботажни превози в друга страна, преди да се извършат допълнителни каботажни операции в същата държава със същото превозно средство, се казва в споразумението. Освен това промените предвиждат да се прилага системно статутът на командирован работник – т.е шофьорите трябва да получават командировъчни според условията на страната, в която пътуват.
Другата новост е задължителното въвеждане на електронни тахографи във всеки международен камион - това трябва да се случи до края на 2024 г.
„Единият вариант е, ако това споразумение влезе в зала в Европарламента, да има сериозна организация на протести отвън, както се протестира във Франция и Белгия“, коментира Джамбазки пред NOVA. Той даде пример с протестите във Франция срещу по-високите цени на горивата и заяви, че и ние трябва да ги последваме.
Вторият вариант, който евродепутатът изтъкна е, ако бъдат приети промените в ущърб на България да се налага вето на решения, важни за Франция и Германия. „Този проект не трябва да бъде допускан, защото това е кражба на бизнес. Транспортът е третата по доходи индустрия в България и то изцяло частна. Виждаме как Франция и Германия налагат силово своите интереси", коментира Джамбазки. „Трябва да спрем да бъдем послушковците“, допълни евродепутатът.
Текстовете предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Освен това шофьорите трябва да се завръщат у дома най-малко на всеки четири седмици – или, ако шофьорът реши да вземе две седмични почивки – след три седмици. Единствената промяна в споразумението е отпадането на задължителното връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 4 седмици.
Превозвачите ще трябва да правят минимум пет дни пауза (период на охлаждане) между две серии каботажни превози в друга страна, преди да се извършат допълнителни каботажни операции в същата държава със същото превозно средство, се казва в споразумението. Освен това промените предвиждат да се прилага системно статутът на командирован работник – т.е шофьорите трябва да получават командировъчни според условията на страната, в която пътуват.
Другата новост е задължителното въвеждане на електронни тахографи във всеки международен камион - това трябва да се случи до края на 2024 г.