Джейми Оливър превръща останките от империята си в етичен бизнес
Той иска да се посвети на социални каузи, освен на печалбите
~ 2 мин.
Джейми Оливър иска да превърне останките на своята бизнес империя в етична „B Corporation“, която официално дава еднаква тежест на хората, планетата и печалбата.
Световноизвестният готвач вижда в това начин да продължи кампанията си по въпроси като затлъстяването при децата и хуманното отношение към животните в тъканта на бизнеса, който след разпадането на италианската верига на Джейми обхваща успешните му интереси за издаване, излъчване и лицензиране.
Смятано като бранд за лоялна търговия за компаниите, движението B Corp описва себе си като „глобално движение на хора, използващи бизнеса като сила за добро“. Той набира скорост, тъй като климатичната криза, съчетана с нарастващото неравенство, кара бизнес лидерите да се питат как изглежда успехът на 21 век. така наречените "B Corps" се ангажират да се съсредоточат толкова върху социалните и екологичните проблеми, колкото и върху печалбите, пише "Гардиън".
Досега повече от 3000 компании в световен мащаб са се превърнали в B Corps след приключване на процес по сертифициране, който може да отнеме от седмици до няколко години, в зависимост от размера и сложността на бизнеса. Сред B Corps са марката дрехи Patagonia и собственикът на The Body Shop Natura. Днес в Обединеното кралство има 217 B Corps, при едва шест компании през 2014 г.
Сривът на веригата Jamie’s Italian, довел до загуба на повече от 1000 работни места, беше емоционален и финансов удар за Оливър, който вложи 26 млн. паунда от собствените си пари в начинанието. "С ресторантите имахме най-доброто време и най-лошото време", каза той в скорошно интервю. „Сега видях много, знам много, помирисах много, почувствах много. Никога повече няма да оперирам по същия начин. Но все пак смятам, че има много повече да дадем. Няма да се откажа".
Световноизвестният готвач вижда в това начин да продължи кампанията си по въпроси като затлъстяването при децата и хуманното отношение към животните в тъканта на бизнеса, който след разпадането на италианската верига на Джейми обхваща успешните му интереси за издаване, излъчване и лицензиране.
Смятано като бранд за лоялна търговия за компаниите, движението B Corp описва себе си като „глобално движение на хора, използващи бизнеса като сила за добро“. Той набира скорост, тъй като климатичната криза, съчетана с нарастващото неравенство, кара бизнес лидерите да се питат как изглежда успехът на 21 век. така наречените "B Corps" се ангажират да се съсредоточат толкова върху социалните и екологичните проблеми, колкото и върху печалбите, пише "Гардиън".
Досега повече от 3000 компании в световен мащаб са се превърнали в B Corps след приключване на процес по сертифициране, който може да отнеме от седмици до няколко години, в зависимост от размера и сложността на бизнеса. Сред B Corps са марката дрехи Patagonia и собственикът на The Body Shop Natura. Днес в Обединеното кралство има 217 B Corps, при едва шест компании през 2014 г.
Сривът на веригата Jamie’s Italian, довел до загуба на повече от 1000 работни места, беше емоционален и финансов удар за Оливър, който вложи 26 млн. паунда от собствените си пари в начинанието. "С ресторантите имахме най-доброто време и най-лошото време", каза той в скорошно интервю. „Сега видях много, знам много, помирисах много, почувствах много. Никога повече няма да оперирам по същия начин. Но все пак смятам, че има много повече да дадем. Няма да се откажа".
Отсега нататък Оливър, чиито готварски книги го превърнаха в най-продавания автор на нехудожествена литература в историята на Обединеното кралство, казва, че ще прави само търговски сделки, които помагат на целта му да намали наполовина детското затлъстяване до 2030 г. Компанията едва сега е започнала да разглежда какво се изисква в процеса на сертифициране като B Corp.