Експанзията на Glovo в България продължава към още два града
Компанията ускори присъствието си в страната до над 65 места, след като придоби foodpanda
Услугата за доставки Glovo продължава експанзията си в България с навлизането в още два града – Велико Търново и Плевен. Платформата позволява на хората не само да поръчват храна, но и да изпращат и получават в града си на практика всичко, включително документи или стоки от магазини, които са част от партньорите на бранда.
Според информацията от компанията приложението вече е достъпно в над 65 града. Това стана възможно, след като испанската компанията придоби срещу 170 млн. няколко от бизнесите на Delivery Hero в Централна и Източна Европа. В България тя стана собственик на foodpanda, с което ускори присъствието си на местния пазар.
Щастливи сме да обявим, че компанията продължава да разширява дейността, влизайки във Велико Търново и Плевен. Присъстваме в повече от 65 града в България и планът ни е да продължаваме да разрастваме обхвата си“, коментира Виктор Ракариу, генерален мениджър на Glovo за Централна и Източна Европа.
Бързоразвиващата се компания се е фокусирала към разширяването на партньорствата, така че да увеличи портфолиото от опции за потребителите. Glovo навлезе в България през март, година след избухването на пандемията, по време на която електронната търговия и доставките до дома претърпяха истински бум. В края на април приложението вече се използваше в София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. Месец по-късно, в края на май, излезе и информацията за придобиването на foodpanda, което катализира разширяването на бизнеса на компанията у нас.
В Западна Европа и особено в родна Испания Glovo се сблъсква с регулаторни предизвикателства заради условията, при които наема доставчиците си – не като служители на компанията чрез трудов договор, а като наети на свободна практика. По този начин дружеството не се задължава да плаща осигуровки. Испанското правителство прие спорен закон, задължаващ услугите като Glovo да работят според традиционните трудовоправни отношения. Дигиталните компании като нея обаче изтъкват по-различния характер на своя бизнес и необходимостта от осъвременяване на правната рамка.