ЕС одобри държавна помощ от €7 млрд. за Air France
Помощта ще бъде под формата на държавна гаранция за заеми
~ 1 мин.
Органът за конкуренцията на Европейския съюз в понеделник одобри френската държавна помощ на стойност 7 милиарда евро (7.66 милиарда долара) за Air France, като заяви, че подкрепата ще осигури парични средства за смекчаване на икономическия шок от пандемията от коронавирус.
Авиокомпаниите в Европа потърсиха спасение от държавите, тъй като мерките срещу разпространението на коронавируса ги принудиха да заземят флотилиите си за повече от месец, без яснота кога ще бъдат възобновени.
„Този френски гаранционен и акционерен заем от 7 милиарда евро ще предостави на Air France ликвидността, с която тя спешно трябва да издържи на въздействието на коронавирусната епидемия“, заяви в изявление еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер, цитирана от Reuters.
Европейската комисия отбеляза значението на Air France и нейните над 300 самолета за френската икономика и ролята, която играе за репатрирането на граждани и транспортирането на медицински консумативи.
В изявлението си Комисията посочва, че помощта ще бъде под формата на държавна гаранция за заеми и подчинен акционерен заем за компанията от френската държава.
Авиокомпаниите в Европа потърсиха спасение от държавите, тъй като мерките срещу разпространението на коронавируса ги принудиха да заземят флотилиите си за повече от месец, без яснота кога ще бъдат възобновени.
„Този френски гаранционен и акционерен заем от 7 милиарда евро ще предостави на Air France ликвидността, с която тя спешно трябва да издържи на въздействието на коронавирусната епидемия“, заяви в изявление еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер, цитирана от Reuters.
Европейската комисия отбеляза значението на Air France и нейните над 300 самолета за френската икономика и ролята, която играе за репатрирането на граждани и транспортирането на медицински консумативи.
В изявлението си Комисията посочва, че помощта ще бъде под формата на държавна гаранция за заеми и подчинен акционерен заем за компанията от френската държава.
Френското и нидерландското правителство притежават близо 14% от групата Air France-KLM, която беше създадена от сливането през 2004 г. между двата национални превозвача.