Facebook премахна още 583 млн. фалшиви акаунта
Това е по-малко спрямо свалените профили през предходните три месеца
583 млн. фалшиви акаунта си били изтрити от Facebook през първите три месеца на 2018 г. Това сочи първият по рода си доклад Community Standards Enforcement, който компанията публикува в своя виртуален нюзрум.
За сравнение изтритите от януари до март акаунти са по-малко от тези през предходния отчетен период – четвъртото тримесечие на 2017 г. Тогава са били свалени 694 млн. такива профила.
Броят на определените като фалшиви акаунти расте и поставя въпроса за обема на реалните хора в иначе най-голямата социална мрежа в света. Неотдавна Facebook се похвали, че има 2.2 млрд. активни месечни потребители. По думите на самата компания около 3-4% от тях вероятно са фалшиви.
От компанията все пак уточняват, че повечето от 583-те милиона свалени акаунти от началото на 2018 г. са били изтрити непосредствено след активирането им. Наред с това ежедневно се прихващат и „милиони“ фалшиви профили още преди да бъде завършена регистрацията им в платформата.
Активизацията ѝ в тази посока дойде след съмненията за руска намеса в президентските избори в САЩ през 2016 г. През последната година стана ясно, че тамошни агенти, определени като тролове, са изкупили реклами във Facebook в опит да повлияят на резултатите от вота, спечелен от Доналд Тръмп.
Данните от доклада идват на фона на острите критики към социалната мрежа относно ширещото се платформата зловредно съдържание. На страниците на доклада може да се прочете какви действия предприема Facebook срещу публикации с насилие, голота, терористична пропаганда, реч на омразата и спам.
Числата в него дават представа за огромния брой фалшиви профили в най-голямата социална мрежа. Един от начините за прихващане на такива акаунти е чрез обявената преди месеци функция за лицево разпознаване, както и чрез опцията, караща потребителите да посочват приятелите си на техни снимки.
Какво още сочи докладът за първото тримесечие на 2018 г.:
- 21 млн. публикации, изобразяващи неподходяща голота и сексуална активност, са били премахнати. 96% от тях са били прихванати от „умните“ инструменти на Facebook;
- 3.5 млн. публикации с насилие са били свалени или отбелязани с предупредителен етикет. От тях 85% са били засечени с инструментите на Facebook;
- 2.5 млн. публикации с реч на омраза също са били свалени от платформата. Едва 38% са били отбелязани с инструмента на компанията, което показва, че социалната мрежа все още разчита на човешка намеса по отношение на този вид съдържание.