Facebook иска от българите да мислят, преди да публикуват
Социалната мрежа започва кампания, насочена основно към тийнейджърите
~ 2 мин.
Социалната мрежа Facebook представи в България инициативата „Помислете, преди да споделяте“. Инициативата е насочена към тийнейджърите и цели да се насърчи отговорното използване на онлайн услугите на компанията, т.е. да не се споделя съдържание, което в последствие може да им навреди.
Инициативата е разработена заедно с българския Център за безопасен интернет, който работи за осигуряване на по-безопасна онлайн среда на децата и младите хора чрез повишаване на дигиталната грамотност, обучения и консултации.
В повечето случаи споделянето е хубаво нещо. Ако онлайн потребителите обаче не внимават какво споделят, рискуват да навредят на себе си или на други. Важно е да се осъзнава, че дори нещата, които биват споделяни с близки приятели, накрая могат да се окажат споделени и с други хора, се казва в съобщението за инициативата.
Национално представително изследване на Центъра за безопасен интернет за онлайн поведението на българските деца от 2016 г. показа, че повече от 77% от малолетните и непълнолетните в страната използват Facebook. В същото време обаче профилите на 38% от тях са публични, а 40% заявяват, че не могат да разграничат вярна и невярна информация онлайн.
Именно затова Facebook в сътрудничество с българския Център за безопасен интернет разработи брошурата „Помислете, преди да споделяте“. Тя включва основни съвети за това как се борави с настройките за поверителност, така че тийнейджърите да могат да контролират напълно какво споделят и да са сигурни, че съдържанието им може да се види само от хората, които те искат.
„За нас във Facebook създаването на сигурна онлайн среда за всички е изключително важно и точно заради това разработваме много различни образователни проекти, свързани с безопасността и поверителността“, коментира Габриела Чех, ръководител на „Политики“ за Централна и Източна Европа във Facebook.
Инициативата е разработена заедно с българския Център за безопасен интернет, който работи за осигуряване на по-безопасна онлайн среда на децата и младите хора чрез повишаване на дигиталната грамотност, обучения и консултации.
В повечето случаи споделянето е хубаво нещо. Ако онлайн потребителите обаче не внимават какво споделят, рискуват да навредят на себе си или на други. Важно е да се осъзнава, че дори нещата, които биват споделяни с близки приятели, накрая могат да се окажат споделени и с други хора, се казва в съобщението за инициативата.
Национално представително изследване на Центъра за безопасен интернет за онлайн поведението на българските деца от 2016 г. показа, че повече от 77% от малолетните и непълнолетните в страната използват Facebook. В същото време обаче профилите на 38% от тях са публични, а 40% заявяват, че не могат да разграничат вярна и невярна информация онлайн.
Именно затова Facebook в сътрудничество с българския Център за безопасен интернет разработи брошурата „Помислете, преди да споделяте“. Тя включва основни съвети за това как се борави с настройките за поверителност, така че тийнейджърите да могат да контролират напълно какво споделят и да са сигурни, че съдържанието им може да се види само от хората, които те искат.
„За нас във Facebook създаването на сигурна онлайн среда за всички е изключително важно и точно заради това разработваме много различни образователни проекти, свързани с безопасността и поверителността“, коментира Габриела Чех, ръководител на „Политики“ за Централна и Източна Европа във Facebook.