Facebook отчете неочаквано високи приходи
Приходите от реклама в социалната мрежа скачат с 50% през първото тримесечие
Докато политическите и регулаторни кризи продължават да се вихрят около Facebook, най-голямата социална мрежа отчете много по-висока печалба от очакваното за първото тримесечие на 2021 г. Главен "виновник" за това са приходите от реклама, които са се увеличили с почти 50%.
Ключовите финансови показатели на компанията:
- Приходи: 26.17 млрд. долара
- Приходи от реклама: 25.44 млрд. долара
- Печалба на акция: 3.30 долара срещу
- Ежедневно активни потребители (DAU): 1.88 млрд.
- Месечни активни потребители (MAU): 2.85 млрд.
Рекламата, която е опорна точка на бизнес модела на Facebook, е скочила с 46% на годишна база, задвижвана от бавен, но постоянен ръст на ежедневно и месечно активните потребители.
„Имахме силно тримесечие, тъй като помогнахме на хората да останат свързани и бизнесът да расте“, каза Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на Facebook. „Ще продължим да инвестираме агресивно, за да доставяме на потребителите нови и смислени преживявания през следващите години, включително в нови области като добавена и виртуална реалност и търговия.“
Facebook, която отчита три поредни тримесечия с по-добри от очакваните резултати, изигра важна роля в онлайн търговията, а това вдигна и акциите й по време на кризата с коронавирус. Тя беше предпочитана от компаниите, предлагащи различни услуги и чиито модели са изградени на основа на електронната търговия.
Поетапното връщане към нормален живот и отпускане на мерките накара Уолстрийт да се замисли дали облагодетелствените компании като Facebook и други технологични, ще останат устойчиви в средносрочен план.
В перспективите си Facebook заяви, че очаква ръстът на приходите да остане „стабилен или умерено да се ускори“ през текущото тримесечие, но въпреки това предупреди, че втората половина на годината ще се характеризира с темпове на растеж, които „значително ще бъдат по-ниски докато преминаваме през периоди на все по-силен растеж."
Резултатите от печалбите идват ден след като Facebook, заедно с Twitter (TWTR) и Alphabet (GOOG), бяха коментирани на изслушване в Сената за това как техните платформи споделят и разпространяват съдържание, което може да се тълкува като фалшиво или подвеждащо. Платформата беше в центъра на бурния дебат за това как алгоритмите на социалните медии допринасят за политически натоварена и поляризираща среда.
Междувременно все по-ожесточеното съперничество между Facebook и Apple (AAPL) предприе нов завой, тъй като наскоро последният представи нова технология, която принуждава приложенията да искат от потребителите разрешение за използване на техните данни. Ожесточената борба се прехвърли и в съда, след като Facebook се присъедини към други компании в преследване на антитръстови искове срещу производителя на iPhone.
Идентификаторите за реклама на Apple (IDFA) се превърнаха в последната точка на възпламеняване между двамата технологични титани и повдигнаха въпроси на Уолстрийт дали промените ще повлияят на огромната рекламна война на Facebook.
Facebook заяви, че таргетираните реклами са се увеличили тази година и очаква идентификаторите за реклама на Apple да окажат влияние през второто тримесечие на годината.
„Идентификаторите на Apple ще имат едноцифрено въздействие върху рекламните разходи на Facebook, а и компанията има достатъчно време за подготовка и разработване на заобикалящи решения“, заявиха наскоро анализатори от Bank of America. Банката оценява акциите на Facebook като "Купи" с ценова цел от 358 долара.
И все пак в средносрочен план „пазаруването остава голям фокус, тъй като способността на Facebook да подобрява конвертирането на реклами и да си осигурява приходи от органични публикации с възможности за пазаруване може да помогне да компенсира по-строгите приходи от втората половина“, добавя Bank of America.
Акциите на Facebook, които затвориха по-високо от 307.10 долара в сесията в сряда, се появиха с над 5% ръст при търгуването след работно време.