Facebook предлага милиони на медии, за да показва съдържанието им
Сред медиите са ABC News, The Washington Post, Bloomberg и Dow Jones
~ 1 мин.
Facebook предлага милиони долари на няколко големи медии в замяна на правата за показване на съдържанието им в новинарския раздел, който планира да добави в платформата си.
Новината беше съобщена от Wall Street Journal, който заяви, че представители на Facebook са казали на медиите, че ще плащат до 3 милиона долара годишно за правото да лицензират истории, заглавия и визуализации на статии.
Говорител на Facebook потвърди пред CNN Business, че компанията планира да пусне новия раздел в платформата си тази есен, но не коментира докладването на журнала за оферти към медиите.
Медиите, към които Facebook се е обърнал, включват ABC News, собственост на Disney, The Washington Post, Bloomberg и Dow Jones, според списанието. ABC News не отговори веднага на искане за коментар. Dow Jones, Bloomberg и The Washington Post отказаха коментар.
Новината беше съобщена от Wall Street Journal, който заяви, че представители на Facebook са казали на медиите, че ще плащат до 3 милиона долара годишно за правото да лицензират истории, заглавия и визуализации на статии.
Говорител на Facebook потвърди пред CNN Business, че компанията планира да пусне новия раздел в платформата си тази есен, но не коментира докладването на журнала за оферти към медиите.
Медиите, към които Facebook се е обърнал, включват ABC News, собственост на Disney, The Washington Post, Bloomberg и Dow Jones, според списанието. ABC News не отговори веднага на искане за коментар. Dow Jones, Bloomberg и The Washington Post отказаха коментар.
Facebook натрупа голям дял от рекламни приходи, които преди това отиваха във вестници и онлайн новини. Facebook и Google са двете доминиращи сили в дигиталната реклама от години, а сега Amazon бързо разширява собствения си рекламен бизнес, което допълнително натоварва по-малките конкуренти.
В информацията на Wall Street Journal се казва, че лицензионните сделки ще са за три години. Не е ясно дали досега някои от медиите са подписали договорите със социалната мрежа.