Facebook спечели дело срещу марката “face book” в Китай
Пекин върви към омекотяване на своето отношение към социалната мрежа
Facebook спечели дело срещу китайска
компания, която е регистрирала търговската марка „face book“.
Компанията Zhongshan Pearl River Drinks, която продава млечни продукти и овесени ядки, е подала молба за притежанието на името „face book” за етикети на храни и напитки още през 2011 г. Още тогава това доведе до възражения от страна на Facebook, но спечели одобрение от органа, който отговаря за разрешителните. Така използването на марката беше позволено през 2014 г.
Facebook, недоволен от решението, стигна до съд. След разглеждане на казуса съдът в Пекин заяви, че отменя одобрението на регулатора и определи регистрирането на търговската марка като действие, което наранява лоялната конкуренция на пазара.
Решението е постановено от същия съд, в който Apple наскоро загуби правото си на търговската марка iPhone в действия срещу бизнеса с кожени изделия.
Най-голямата социална мрежа в света е блокирана за 700 потребители на интернет в Китай и делото е знак, че Пекин върви към омекотяване на своето отношение към нея.