Финансовите резултати на Telenor се подобряват
Средният приход от потребите се повиши с 8% на годишна база, достигайки 15.5 лева
~ 1 мин.
Общите приходи на "Теленор България" (Telenor) за второто тримесечие на 2019 г. достигнаха 180 млн. лв., отбелязвайки ръст от 1.4% спрямо същия период на 2018 г. Основната причина за този резултат е по-високият среден приход от потребител (ARPU), съобщиха от компанията. През разглеждания период той се е повишил с 8% в сравнение с второто тримесечие на 2018 г., достигайки 15.5 лева.
Telenor запазва тенденцията за ръст на приходите и печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA), която се наблюдаваше и през предходното тримесечие на годината. До по-висока EBITDA доведе ръстът в общите приходи, в комбинация с фокуса на компанията върху подобряване на ефективността.
Тя възлиза на 82 милиона лева, което е с 1.2% (на съпоставима база) повече спрямо второто тримесечие на 2018 г. В резултат на продължаващата тенденция на пазара за консолидация на SIM картите, броят на клиентите на Telenor отбеляза лек спад през тримесечието в сравнение със същия период на предходната година, достигайки 3,04 милиона абоната, 20% от които потребители на предплатени услуги.
През второто тримесечие на 2019 г. Telenor продължи да предоставя стойностни и гъвкави предложения на клиентите си. В допълнение към постоянния си фокус върху отличното качество на своята мрежа, през май компанията представи новото си тарифно портфолио. То дава възможност за комбинация по избор между пакети за данни и нови услуги (видео, музика и съдържание за деца), отговаряйки по този начин още по-адекватно на нуждите на клиентите.