Ford се отказа да произвежда нов SUV в Китай
За компанията не е изгодно да произвежда модела в САЩ, а митата на Вашингтон срещу Пекин усложняват ситуацията
~ 2 мин.
Ford се отказа да произвежда в Китай нов модел малък SUV, който впоследствие да внася в САЩ, пише CNN. Автопроизводителят планираше да започне да произвежда високопроходимия модел Focus Active в азиатската страна горе-долу по това време през 2019 г. Новите мита за вноса от Китай, които американският президент Доналд Тръмп планира да наложи, обаче ще направят твърде скъп новия Ford.
Въпреки че се отказва от SUV-модела, компанията ще продължи да продава извън САЩ седан версията на Focus, която в Китай. Производителят се отказа да прави традиционния си седан Ford Focus в американския щат Мичиган, за да използва завода за малкия пикап Ranger и за SUV-модела Bronco.
Президентът на Ford за Северна Америка Кумар Галхотра обясни, че фирмата няма как да произвежда Focus Active в Мичиган, защото планираните за САЩ продажби от новия модел са по-малко от 50 хил. Останалата част от продукцията ще е за други страни.
В същото време американските купувачи все повече предпочитат да купуват SUV-та и пикапи и това създава конкуренция сред автопроизводителите кой да задоволи това търсене. Ford по-рано тази година обяви, че ще се откаже да произвежда в САЩ каквито и да било седани, освен станалия емблечатичен Mustang.
На всеки от производителите, продаващи и на американския пазар, е ясно, че ще доминира този, който предлага превозните си средства на най-достъпна цена. Изгодното производство на авточасти в САЩ обаче е трудно заради по-високите заплати на работниците, отколкото в Мексико и Китай. Ford първоначално планираше да премести производството на Focus в Мексико, но впоследствие през юни миналата година обяви, че ще създаде завод в Китай, който да е с висок производствен капацитет.
След новината, че се отказва от Китай, предстои да разберем дали Ford няма да се насочи отново към Мексико. Преди дни САЩ сключиха междинно споразумение със съседната си страна, което може позволи автомобилите, произведени в Мексико, да се продават нна американските граждани без скъпи мита. В същото време от Белия дом обявиха серия мита върху вносни китайски продукти, които биха повишили цената им с 25%.
Въпреки че се отказва от SUV-модела, компанията ще продължи да продава извън САЩ седан версията на Focus, която в Китай. Производителят се отказа да прави традиционния си седан Ford Focus в американския щат Мичиган, за да използва завода за малкия пикап Ranger и за SUV-модела Bronco.
Президентът на Ford за Северна Америка Кумар Галхотра обясни, че фирмата няма как да произвежда Focus Active в Мичиган, защото планираните за САЩ продажби от новия модел са по-малко от 50 хил. Останалата част от продукцията ще е за други страни.
В същото време американските купувачи все повече предпочитат да купуват SUV-та и пикапи и това създава конкуренция сред автопроизводителите кой да задоволи това търсене. Ford по-рано тази година обяви, че ще се откаже да произвежда в САЩ каквито и да било седани, освен станалия емблечатичен Mustang.
На всеки от производителите, продаващи и на американския пазар, е ясно, че ще доминира този, който предлага превозните си средства на най-достъпна цена. Изгодното производство на авточасти в САЩ обаче е трудно заради по-високите заплати на работниците, отколкото в Мексико и Китай. Ford първоначално планираше да премести производството на Focus в Мексико, но впоследствие през юни миналата година обяви, че ще създаде завод в Китай, който да е с висок производствен капацитет.
След новината, че се отказва от Китай, предстои да разберем дали Ford няма да се насочи отново към Мексико. Преди дни САЩ сключиха междинно споразумение със съседната си страна, което може позволи автомобилите, произведени в Мексико, да се продават нна американските граждани без скъпи мита. В същото време от Белия дом обявиха серия мита върху вносни китайски продукти, които биха повишили цената им с 25%.