Формулата за успех на българския предприемач, решен да промени козметичния бизнес
Продуктите на L'ali Lab се произвеждат в Стара Загора и отдавна границите на България са им тесни
Всяка бизнес идея, която е в полза на хората и решава техните проблеми, ще бъде успешна“
Това е максимата, която следва Николай Лазаров, изграждайки своя козметичен бранд L'ali Lab. Той вярва, че с малки стъпки и минималистичен подход могат да се променят много неща – от начина, по който хората се отнасят и грижат за своята кожа, до отпечатъка, който оставяме върху Земята.
Лазаров вярва още, че точните съставки и пропорции могат да правят „чудеса“. Не става въпрос сами за формулата на един крем за лице или тяло, а за всяко нещо, с което човек се захване.
От моя професионален опит съм разбрал, че няма нищо на парче, което да работи. То работи в краткосрочен план. Аз съм фокусиран върху дългосрочната полза. Всеки бизнес, който решава проблеми на хората, ще бъде успешен“, казва Николай.
Той завършва международни отношения. Дълги години е част от корпоративния свят и работи в две от най-големите австрийски компании, докато в един момент осъзнава, че има какво повече да даде на бизнеса и света. Но по негов, нестандартен начин.
Как започва всичко?
От дете Николай харесва екологичния начин на живот и близостта с природата. Сблъсквайки се преди повече от 15 години с първия напълно натурален сапун за тяло, внесен в България от чужбина, той осъзнава, че това е посоката, в която иска да развива бизнес. И започва да работи върху идеята си за налагане на този тип козметика в България. Отнема му години, за да открие правилните партньори, с които да създаде перфектната формула за неговата козметика. И така през 2019 г. официално открива бранда L'ali Lab.
Към момента имаме едно производство, което се намира в Стара Загора. Идеята ни е в бъдеще да направим локални производства. И да работим на принципа на затворения цикъл – формулиране, производство, грижа за природата“.
Всъщност, концепцията на компанията е за развитие на напълно кръгова икономика. Опаковките, които използват за своите продукти, са почти изцяло от стъкло. Има и опция клиентите да връщат празните флакони обратно на компанията. Лазаров смята, че на локално ниво и икономически, и от екологична гледна точка, този модел е работещ и успешен.
Искаме хората да правят осъзнат избор. Да, неудобно е да събереш пет опаковки и да ги върнеш, но ние ще ти платим куриера, ще дадем отстъпка. Ще стимулираме това осъзнато мислене да запазиш опаковките. Ние осигуряваме комфорта на клиентите“, казва Николай Лазаров.
Извън България
Продуктите на L'ali Lab се предлагат и извън границите на България – в повече от 10 държави, сред които са Гърция, Австрия, Чехия, Германия и Италия.
За момента козметиката се продава изцяло онлайн. Преди време е имало идея и за физически магазин, но с настъпването на COVID пандемията екипът на Николай е осъзнал, че посоката, в която се движи светът, е дигитализацията.
Освен това, сред основните конкурентни предимства на компанията е това, че тя е „по мярка на клиента“. Тъй като брандът предлага различни серии от продукти, за да се определи кой е най-подходящият за даден човек, клиентът отговаря на няколко въпроса, за да се установят неговите специфични потребности на кожата.
Поглед напред
Сред бъдещите планове на компанията са разработването на напълно натурални парфюми. За реализирането на тази идея обаче все още не е дошъл правилният момент. По думите на Николай Лазаров „моментът на узряване не е настъпил“, тъй като хората са свикнали с интензитета на синтетичните аромати, които да доста по-силни.
Но истинската сила, която притежава натуралната козметика, остава много по-дълготрайна следа след себе си.