Generali отчита рекордни финансови резултати за 2021 г.
Стратегическият план „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“ е в ход с фокус върху устойчивия растеж, повишени печалби и най-добра възвръщаемост на пазара
Generali постига рекордни финансови резултати през 2021 г. Застрахователната група отчита силен ръст на премиите, оперативния и нетния резултати, а също така поддържа изключително солидна капиталова позиция. От компанията съобщават, че стратегическият план „Generali 2021“ приключва успешно.
Постигнат е оперативен резултат от 5.9 млрд. евро (+12.4%), който е най-добрият, постиган някога. Това е в резултат на положителния растеж във всички бизнес сегменти.
Общите брутни записани премии достигат 75.8 млрд. евро (+6.4%), с растеж, както в сегментите "Живот" (+6%), така и в общото застраховане (+7%). Нетните потоци на "Живот" нараснаха до 12.7 млрд. евро (+4.4%), изцяло фокусирани върху линиите "Злополука" и "Инвестиционни застраховки". Маржът за новия бизнес е отличен при 4.52% (+0.57 п.п.), докато комбинираното съотношение е най-доброто и най-малко променливо сред конкурентите с 90.8% (+1.7 п.п.).
Нетният резултат показа силен ръст до 2.85 млн. евро (+63.3%). Коригираният нетен резултат е 2.8 млн. евро.
Капиталовата позиция, потвърдена с коефициент на платежоспособност от 227%, е изключително солидна благодарение на генериране на капитал в размер на 3.8 млрд. евро.
Предложен дивидент на акция е 1.07 евро.
От компанията съобщават, че стратегическият план „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“ е в ход с фокус върху устойчивия растеж, повишени печалби и непрекъснато осигуряване на най-добра възвръщаемост на пазара.
Промените в премиите, нетните потоци на "Живот" и при новия бизнес са представени в еквивалентни изрази (при постоянни обменни курсове и обхват на консолидация), в резултат на което приносът на Cattolica Group се неутрализира при изчислението за вариации при еквивалентни условия. Промените в оперативния резултат, собствените инвестиции и техническите резерви на "Живот" изключват всички активи, които са били продадени през същия период на сравнение, в резултат на което се отчита приносът от Cattolica Group в процентни промени. Настоящата стойност на новите бизнес премии (PVNBP) и стойността на новия бизнес не включва Cattolica Group, уточняват от Generali.
Коригираният нетен резултат се дефинира като нетният резултат без влиянието на печалбите и загубите, свързани с придобивания и отписвания. През 2021 г. коригираният нетен резултат е 2.8 милиона евро, с изключение на 52 милиона евро, свързани с придобиването на контрол над Cattolica Group и извънредните разходи за нейната интеграция. В края на 2020 г. тя беше 1.93 милиона евро, неутрализирайки споразумението за уреждане на 183 милиона евро за продажбата на BSI. Освен това, с изключение на еднократния разход от 77 милиона евро, нетно след данъци, от Извънредния международен фонд за COVID-19 и разхода от 73 милиона евро, нетно след данъци, от сделката за управление на задълженията, коригираният нетен резултат в края на 2020 г. е 2.1 милиона евро.
Отличните резултати, които представяме днес, бележат успешното приключване на стратегическия план „Generali 2021“, демонстрирайки още веднъж, че изпълняваме обещанията си. През последните два стратегически цикъла ние затвърдихме лидерството си в Европа и станахме партньор за цял живот на 67 милиона клиенти по целия свят, благодарение на таланта и уменията на нашите служители и агенти", коментира Филип Донет, главен изпълнителен директор на Generali Group.
Generali, която вече е на първо място на пазара по отношение на своята капиталова позиция, рентабилност и растеж, засили присъствието си на пазари с висок потенциал и разшири бизнеса си за управление на активи.
"Сега ефективно прилагаме нашата нова стратегия „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“, фокусирана върху устойчив растеж, подобрен профил на печалбите и създаване на стойност за всички заинтересовани страни. Строгият и дисциплиниран подход за разгръщане на капитал, устойчивостта, изцяло вградена в бизнеса и увеличените инвестиции в технологии и дигитална трансформация, ще бъдат ключови двигатели на успеха на нашия нов план. И накрая, невъзможно е да не споменем кризата в Украйна. Както при пандемията Covid-19, Generali и нейните служители предприеха незабавни действия, за да помогнат на бежанците. Нашата Група има исторически връзки с Централна и Източна Европа и ще продължи да подкрепя общностите, засегнати от войната“, казва Донет.