Главен прокурор от САЩ разследва компания, продавала последователи
Фалшивите последователи са един от инструментите за популяризиране на фалшиви новини
След обширен материал във в. New York Times относно индустрия за осигуряване на фалшиви последователи в социалните мрежи главният прокурор на Ню Йорк Ерик Шнейдерман (Eric Schneiderman) обяви, че е започнал разследване срещу компанията от статията – Devumi, пише The Verge.
Употребата на автоматизирани ботове и профили в сайтове като Facebook и Twitter влязоха в полезрението на американското общество през последните месеци, след като основните социални мрежи потвърдиха, че такива инструменти са били използвани по време на предизборната кампания за президентските избори през 2016 г.
Миналия ноември Шнейдерман разкри, че офисът му разследва коментари, публикувани от фалшиви профили на сайта на Федералната комисия по комуникациите (FCC) на САЩ. Въпросните профили имитирали мнения на реални хора по време на отвореното обсъждане дали да бъдат отменени правилата за неутрален интернет.