Голяма авиокомпания разкри, че наблюдава пътниците с камери на борда
Това се прави с цел сигурност
~ 2 мин.
Националният авиопревозвач на Хонконг Cathay Pacific предизвика нови проблеми, свързани с поверителността, след като разкри, че следи пътниците чрез бордови камери. Кадрите, заснети чрез камери за видеонаблюдение, разположени около самолета, са предназначени за „цели на сигурността“, според Cathay.
Авиокомпанията обяви в актуализирана политика за поверителност, публикувана в края на юли, че събира кадри от пътници, докато са на борда, и записва използването на своята система за развлечение по време на полет.
„В съответствие със стандартната практика и за да защитим нашите клиенти и персонал, има камери за видеонаблюдение, инсталирани в салоните на летището и на борда на самолетите за целите на сигурността“, казва Cathay Pacific в изявление, видяно от The Independent.
В изявлението обаче се казва, че „няма камери за видеонаблюдение, инсталирани в тоалетните“ или в техните развлекателни системи по време на полет ( in-flight entertainment systems - IFE).
Съобщението идва месеци след като бе разкрито, че множество авиолинии имат инсталирани камери в своите IFE системи. American Airlines, Singapore Airlines и Emirates заявиха тогава, че не планират да активират своите камери.
От своя страна Cathay Pacific заяви, че никога не е инсталирал подобни устройства в своите IFE.
„Нашите системи за развлечение нямат никакви камери, микрофони или сензори, които да наблюдават пътниците, нито са ги имали в миналото“, се казва в изявлението.
Въпреки това авиокомпанията, която често е класирана сред най-добрите в света, в миналото се е натъквала на проблеми с поверителността. През октомври 2018 г. Cathay съобщи за нарушение на данните, което потенциално засегна повече от девет милиона пътници.
Авиокомпанията обяви в актуализирана политика за поверителност, публикувана в края на юли, че събира кадри от пътници, докато са на борда, и записва използването на своята система за развлечение по време на полет.
„В съответствие със стандартната практика и за да защитим нашите клиенти и персонал, има камери за видеонаблюдение, инсталирани в салоните на летището и на борда на самолетите за целите на сигурността“, казва Cathay Pacific в изявление, видяно от The Independent.
В изявлението обаче се казва, че „няма камери за видеонаблюдение, инсталирани в тоалетните“ или в техните развлекателни системи по време на полет ( in-flight entertainment systems - IFE).
Съобщението идва месеци след като бе разкрито, че множество авиолинии имат инсталирани камери в своите IFE системи. American Airlines, Singapore Airlines и Emirates заявиха тогава, че не планират да активират своите камери.
От своя страна Cathay Pacific заяви, че никога не е инсталирал подобни устройства в своите IFE.
„Нашите системи за развлечение нямат никакви камери, микрофони или сензори, които да наблюдават пътниците, нито са ги имали в миналото“, се казва в изявлението.
Въпреки това авиокомпанията, която често е класирана сред най-добрите в света, в миналото се е натъквала на проблеми с поверителността. През октомври 2018 г. Cathay съобщи за нарушение на данните, което потенциално засегна повече от девет милиона пътници.
В актуализираната си политика авиокомпанията заяви, че процесите й по събиране на данни имат за цел да подобрят полетния опит и да позволят по-голяма персонализация. Тя обаче добави, че личните данни могат да се споделят и с трети страни за маркетингови цели.
„Ние ще запазим вашите лични данни толкова дълго, колкото е необходимо“, казва политиката.