Google започва да акцентира върху заглавието на новините в търсачката си
Промяната идва след приемането на директивата за авторското право
~ 1 мин.
Google пуска актуализация в раздел „Новини“ на търсачката си за настолни компютри. Освеженият дизайн на практика жертва количеството информация в показваните резултати, давайки по-голям акцент върху визуалния елемент, заглавието и източника на публикацията.
Новината за редизайна се появи в Twitter. Видеото там показва визията преди и сега и от него личи, че видът на новинарския раздел вече се доближава до този на специализирания сайт Google News. Още на пръв поглед става ясно, че публикациите вече няма да се подреждат в списък и фокусът ще е върху заглавията и имената на издателите. Групирането на новини по теми също изглежда по-добре направено, така че да се улесни ориентацията на хората.
Промяната изглежда сравнително незначителна, но това е част от по-големите усилия на Google за подобряване на новинарските си продукти. Тя идва след приемането на директивата за авторското право, която взе под прицел агрегаторите на новини в опит да ги накара да плащат лицензионни възнаграждения на издателите. През последните години е налице и надигаща се тревога за качеството на медийното съдържание, като лошото често излиза на преден план за сметка на достоверното.
Google направи редици нововъведения – установи партньорства с местни издатели, създаде нови механизми за медиен абонамент за потребителите, лансира програма за борба с фалшивите новини, внедрява изкуствен интелект и пр. Все още обаче няма яснота дали някой от тези инструменти ще помогне за подобряването на медийния пейзаж на фона на продължаващото свиване на приходите за медиите.
Актуализираният раздел „Новини“ ще бъде пуснат за потребителите в целия свят през следващите седмици.