Google променя алгоритмите си в името на авторските статии
Предстои да се види дали търсачката ще акцентира на наистина оригиналното съдържание или просто на първоизточните на дадена новина
~ 2 мин.
Google прави промени в алгоритмите си за търсене, а основната цел е да се постави акцент върху „оригиналните новини”, или иначе казано – авторското съдържание на медиите. Това бе обявено в блога на технологичната компания.
За да започнат алгоритмите на търсачката да „различават” оригиналното, авторското съдържание от копираното, ще бъдат използвани над 10-те хил. рецензенти на Google, които ще трябва да прегледат големи обеми от съдържание и да го оценят. Данните от тяхната дейност ще залегнат в основата на работата на новите алгоритми на Google, които вече трябва да показват по-нагоре авторските текстове.
Вероятно промените в алгоритмите ще ядосат мнозина, защото никой извън Google не знае какви ще са реалните последици от промяната. Понякога промените в алгоритмите са дребни и остават почти незабелязани, но друг път са наистина мащабни и налагат фундаментална промяна в бизнес моделите на стотици уебсайтове.
Ето как самата Google обяснява бъдещата промяна: „Макар ние обикновено да показваме най-новата и цялостна версия на дадена история в новинарските емисии, направихме промени в нашите продукти по целия свят да акцентират върху статиите, които ние определяме като значимо авторско съдържание. Тези статии може да останат на много видимо място за по-дълго време. Това ще позволи на потребителите да виждат първоизточника на даден материал, докато край него виждат по-нови статии по темата”.
Въпреки това, дори да предположим, че Google реализира целта си по правилен начин, това не означава, че промяната няма да предизвика известно недоволство, коментира The Verge. Не всички качествени журналистически материали са горещи новини. Някои издания често синтезират информацията от няколко източника, като по този начин дават на читателите си по-голямата картина, осигуряват материал, който е по-задълбочен от първоначалния, отстраняват излишния шум, за да достигнат до сърцето на проблема. Предстои да се види дали Google ще успее да вникне в специфичните начини на работа на медиите или просто ще започне да показва най-отгоре медията, която първа е съобщила дадена новина.
За да започнат алгоритмите на търсачката да „различават” оригиналното, авторското съдържание от копираното, ще бъдат използвани над 10-те хил. рецензенти на Google, които ще трябва да прегледат големи обеми от съдържание и да го оценят. Данните от тяхната дейност ще залегнат в основата на работата на новите алгоритми на Google, които вече трябва да показват по-нагоре авторските текстове.
Вероятно промените в алгоритмите ще ядосат мнозина, защото никой извън Google не знае какви ще са реалните последици от промяната. Понякога промените в алгоритмите са дребни и остават почти незабелязани, но друг път са наистина мащабни и налагат фундаментална промяна в бизнес моделите на стотици уебсайтове.
Ето как самата Google обяснява бъдещата промяна: „Макар ние обикновено да показваме най-новата и цялостна версия на дадена история в новинарските емисии, направихме промени в нашите продукти по целия свят да акцентират върху статиите, които ние определяме като значимо авторско съдържание. Тези статии може да останат на много видимо място за по-дълго време. Това ще позволи на потребителите да виждат първоизточника на даден материал, докато край него виждат по-нови статии по темата”.
Въпреки това, дори да предположим, че Google реализира целта си по правилен начин, това не означава, че промяната няма да предизвика известно недоволство, коментира The Verge. Не всички качествени журналистически материали са горещи новини. Някои издания често синтезират информацията от няколко източника, като по този начин дават на читателите си по-голямата картина, осигуряват материал, който е по-задълбочен от първоначалния, отстраняват излишния шум, за да достигнат до сърцето на проблема. Предстои да се види дали Google ще успее да вникне в специфичните начини на работа на медиите или просто ще започне да показва най-отгоре медията, която първа е съобщила дадена новина.