Google се бетонира като най-мощния рекламен двигател в света
Гигантът отчете 69% ръст на приходите по това направление
Google постигна 69% ръст на приходите от реклами през последното тримесечие, с което затвърди за пореден път статута си на най-мощния двигател на този бизнес в света. Интернет гигантът успя да се възползва от ситуацията около пандемията, таргетирайки потребителите, които прекарват повече време пред екрана, както и онези, осмеляващи се да пътуват и пазаруват по време на пандемията.
Общите приходи от реклами на Google за последното тримесечие са се увеличили до 50.44 млрд. долара спрямо същия период на миналата година. Тук обаче трябва да се отбележи, че сравнението се прави спрямо момент, когато COVID тъкмо избухна и потопи най-дълбоко бизнеса. А за ръста на рекламите на компаниите допринесе до голяма степен търговията на дребно, обясни главният бизнес директор на Google Филип Шиндлер, цитиран от CNBC.
Приходите от YouTube достигнаха над 7 млрд. долара, което е с 83% повече от миналата година. Сумата се доближава до тримесечните приходи на Netflix, които бяха 7.34 милиарда долара. Шиндлер каза, че свързаната телевизия е „най-бързо растящата потребителска платформа, която имаме“. Той посочи, че вече има над 120 милиона души, които гледат YouTube на телевизорите си всеки месец.
YouTube Shorts, който компанията пусна като конкурент на TikTok, успя да надхвърли 15 милиарда дневни гледания, заяви главният изпълнителен директор Сундар Пичай. За сравнение през март те възлизаха на 6.5 милиарда.
Облачният бизнес също донесе повече приходи на Google – общ 4.63 млрд. долара, като година по-рано те достигаха 3.01 млрд. долара. Компанията успя да намали оперативната загуба в този сегмент от 1.43 млрд. долара на 591 млн. долара.