Google се отказва от скъпата авантюра да прави игри
Две години след пускането на стрийминг платформата Stadia
Goole обяви, че ще спре да прави видеоигри, като това се случва по-малко от две години след пускането на широко рекламираната ѝ стрийминг платформа Stadia, предава CNN. Новината за затварянето на звеното Stadia Games and Entertainment (SG&E) съобщи вицепрезидентът му Фил Харисън чрез публикация в корпоративния блог.
От думите му става ясно, че създаването на „най-добрите игри“ в този клас отнема години и значителни инвестиции, докато цената нараства експоненциално
Сега платформата ще се фокусира върху партньорства с външни разработчици, които да предложат продуктите си на платформата.
Google обяви плана си за навлизане на перспективния гейм пазар през 2019 г., а Stadia бе описана като „Netflix за игри”. В колаборация с други партньори досега Google е пуснала игри като „Gylt“, „Outcasters“ и „Submerged: Hidden Depths“. Към Stadia беше създадено и поделение за разработване на вътрешни игри, което сега ще спре дейността си.
Компанията не коментира колко служители ще бъдат засегнати от закриването.
Google е един от няколко големи технологични играчи, които през последните години направиха агресивен завой към игрите. Примери могат да бъдат дадени с Amazon, Apple и Facebook. Миналата година Micosoft обяви, че иска да инвестира 7.5 млрд. долара в придобиването на ZeniMax Media, която стои заd емблематични заглавия от 90-те години на миналия век, като Doom.
Разработването на игри от нулата обаче изглежда твърде тежко и с недостатъчна възвръщаемост дори за компании с практически неограничени ресурси.
Игрите просто не са в тяхното ДНК“, обяснява Йоост ван Дройнен, преподавател в NYU Stern School of Business и автор на книгата „One Up: Creativity, Competition, and Global Business of Video Games“.
По неговите думи през последните 18 месеца Google просто не е успяла да открие причина да продължи авантюрата си и да оправдае похода си по този „много скъп път“.
„За тях няма смисъл да преследват губеща ръка.“