Google пусна „динамични имейли“ в Gmail
Стъпката подсказва амбициите за модернизиране на електронните пощи
~ 2 мин.
Дълго имейлите бяха статични и без промяна, но с новата актуализацията в Gmail Google опитва да зададе нова посока. Във вторник компанията обяви, че потребителите на десктоп версията на електронната поща вече ще виждат „динамични имейли“.
На практика това означава, че пощата става малко по-интерактивна, пише Business Insider и обяснява, че човек например ще може да отговаря на анкети от услуги като Doodle директно от имейла, вместо да отваря връзка към отделен уебсайт. Ако пък получава писма от Pinterest с актуалните теми в услугата, електронната поща ще може автоматично да се обновява, така че информацията да остане актуална.
Партньори в първоначалното обновяване на Google са Doodle, Pinterest, Booking.com и някои други. От компанията обаче не казват нищо за това дали самите потребители ще могат да създават динамични имейли.
Споменава се още, че собственият продукт на гигант – Google Docs, ще започне да работи с новия формат по подразбиране. Така например, при споменаване в споделен документ, човек ще може да реагира директно, а Gmail ще актуализира своевременно коментарите.
Google за първи път обяви, че работи по динамичните имейли (още наречени Ускорени мобилни страници, AMP) през миналата година. В блога си сега компанията каза, че новият формат ще започне стартира за уеб от вторник, а за мобилната версия на е-пощата „скоро“. Корпоративните акунти, използващи продукта G Suite, ще могат да поискт от администраторите да включат функционалността в рамките на „следващите няколко дни“.
AMP имейлите се поддържат и от други популярни пощенски услуги като Yahoo Mail, Outlook.com и Mail.Ru. Всички такива, които се изпращат до приложение, което не поддържа формата, просто ще изглеждат като традиционно съобщение.
Стъпката на Google е сигнал, че комуникацията в в електронна поща също ще се развива на фона на конкурентни приложения.
Slack, водеща услуга за съобщения, която замени имейлите за много фирми и физически лица, има 10 милиона ежедневни активни потребители и подаде заявление за IPO през февруари на стойност от 7 милиарда долара.