Google вече няма да чете писмата ни в Gmail
Компанията ще спре използването на сканиращ алгоритъм, с помощта на който досега таргетираше рекламите си
~ 2 мин.
Google вече няма да "чете" потребителските пощи в Gmail, както правеше досега с идеята да събира информация и да продава по-добре таргетирана реклама.
Компанията усвои тази практика още през 2004 година, когато стартира своя е-мейл продукт и това се превърна в неин основен източник на приходи. Този похват будеше известни негативи, като се изтъкваше, че може да се смята за посегателство над личните данни. При все това Gmail остана най-популярната електронна поща в световен мащаб.
Въпросното „четене“ на кореспонденцията, разбира се, не се извършва от хора, а се базира на специални алгоритми, които сканират пощата на хората. На базата на разменените съобщени, те извличат информацията за потребителските ни навици. Ако някой човек си пише с друг за лека атлетика и тичане, на него впоследствие му се показват реклами, свързани с тази тема и му се предлагат продукти на Nike и Asics например.
С отмяната на този похват Google все пак не се отказва от това да показва реклами в Gmail. Вместо да сканира мейлите ни обаче, новият софтуер на компанията ще разчита на друг тип сигнали, чрез които да улавя потребителските настроения.
Важно е да се отбележи, че услугата се полазва от 1.2 млрд. души по света. От тях едва 3 млн. са абонаментите на платената версия, към които не се пускат реклами и към които сканиращият инструмент не е бил използван. Въпреки това имаше съмнения, че и тяхната кореспонденция е била „четена“. С отмяната на сканирането Google се надява да сложи край на негативните настроения и да успокои своите потребители.
Гигантът от Маунтин Вю обяви, че сканирането на Gmail ще бъде официално преустановено по-късно през тази година.