Горещият смартфон пазар в Китай изстива
През първото тримесечие е регистриран 21% спад в продажбите на смартфони в Китай
~ 2 мин.
Нажеженият до червено китайски смартфон пазар сякаш започва да изстива. Доставките на „умни“ телефони в страната са регистрирали най-големия си спад досега. През първото тримесечие на 2018 г. е отчетено понижение на продажбите от 21% спрямо същия период на миналата година. Това сочи доклад на Canalys, предава CNN.
Китайските потребители са купили едва 91 млн. телефона през първите три месеца на тази година, показва статистиката. За последно толкова ниски нива са били регистрирани през четвъртото тримесечие на 2013 г.
Експертите от Canalys прогнозираха спад, но не „толкова голям“, заяви анализаторът Мо Джия.
Докладът идва непосредствено след изнесените финансови резултати на най-големия смартфон производител в света Samsung. Южнокорейската компания се похвали с рекордни тримесечни приходи, отчитайки 52% ръст спрямо предходната година. Въпреки това гигантът алармира, че забавянето в търсенето на смартфони като цяло вероятно ще доведе до спад в печалбите и на Samsung в бъдеще.
Това забавяне вече удари продажбите на компанията в Китай, който е най-големият смартфон пазар в света. Там корейският играч успя да продаде едва 2 млн. устройства в периода януари-март 2018 г. Това е спад от 50% в сравнение с първото тримесечие на 2017 г.
Apple също губи почва под краката си в Китай и от четвърто падна на пето място по продажби, показват данните на Canalys. Анализаторите не дават точна цифра за това колко устройства продава американската корпорация на най-големия пазар, но по думите на Джия компанията е претърпяла „значителен спад“ в доставките спрямо предходното тримесечие.
Гигантът от Купертино обикновено има такива спадове между последното тримесечие на една година и първото на следващата. Сегашният обаче е по-голям, казва анализаторът от Canalys.
Що се отнася до местните играчи, най-големият Huawei успя да увеличи оставките си, макар и със скромните 2%. Компанията запази лидерството си на пазара и консолидира своя пазарен дял до около 24%. Тя е доставила над 21 млн. смартфона.
На второ място се нарежда Oppo, а на трето Vivo, като и двете компании регистрираха спад в продажбите с около 10% и доставиха съответно 18 млн. и 15 млн. смартфони.
Xiaomi беше единствената компания, която успя да задържи тенденцията и да увеличи доставките си с 37% до 12 млн. бройки, изпреварвайки Apple.
Любопитна е графика по-долу, показваща пазарния дял на различните марки смартфони. Впечатление прави, че четирите местни производители затвърждават позициите си за сметка на останалите, чийто дял е спаднал с 15%.
Като цяло тенденциите сочат продължаващ спад в продажбите на смартфони, като те до голяма степен са породени именно от насищането на китайския пазар.