Гвоздейков и „Щадлер“ подписаха договора за 7-те двуетажни влака по ПВУ
Служебният транспортен министър казва, че това е първата сериозна крачка към модернизация на железниците
Служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков и полската компания Stadler Polska Sp. z o.o. подписаха договора за 7-те двуетажни влака на стойност над 300 млн. лв. без ДДС. Срокът за доставка на новия подвижен състав е 26 месеца, а средствата се осигуряват по Плана за възстановяване.
Заложена е опция за доставка на още 3 влака при осигурено финансиране до края на срока на договора. По план, заложен в ПВУ, двуетажните влакове трябва да обслужват дългите направления София – Варна, София – Бургас, както и София – Русе.
Подписваме този договор след повече от 20 години, в които страната ни не е закупила нито един нов влак“, посочи Гвоздейков, цитиран от ведомството.
По думите му след всичките години на неглижиране на железопътния транспорт, обществото заслужава да пътува с модерни и безопасни влакове, а този договор е първата сериозна крачка в тази посока. „Подвижният състав, който ще бъде доставен до 2026 г., отговаря на всички изисквания за комфорт и екологичност, които стоят в основата на реформите по НПВУ“, допълни още той.
Подписването на контракта се случва около 3 седмици, след като стана ясно, че Stadler печели поръчката, стартирана в началото на годината. Компанията бе единственият кандидат, проявил интерес към процедурата.
Председателят на УС на Stadler Филип Брунър изтъкна важността на сделката с България.
Изключително горди сме, че нашата компания ще допринесе за подобряване на железопътния транспорт в страната и се надявам нашето партньорство да продължи и в бъдеще“, коментира той.
Договорът включва доставка на 7 двуетажни нулевоемисионни електрически влака от серията „Kiss”. Изпълнителят трябва да осигури също 15-годишна поддръжка на влаковете и обучение на експлоатационния персонал. Подвижният състав ще разполага с минимум 300 седящи места, а повече от 10% от тях ще бъдат за хора с намалена подвижност. Влаковете са за скорост от 160 км/ч и ще са оперативно съвместими с европейската железопътна мрежа.