Хибридите са много по-екологични от електромобилите, твърди Toyota
Обяснението на компанията е свързано с начина и капацитета ѝ на производство на батерии
~ 1 мин.
Автомобилната индустрия е в период на преход и постепенно трансформира превозните средства в електрически. Японският гигант Toyota обаче смята, че 100% електрическите коли са по-малко екологични от хибридните и има основателна причина да защитава това твърдение, пише Mashable.
По време на автомобилното изложение в Женева Джералд Килмън, вицепрезидент по изследователската и развойна дейност на компанията за Европа, обясни мотивите на Toyota да се фокусира върху хибридите, вместо върху напълно електрическите коли. Проблемът, по думите му, е свързан със самото производство на батериите.
Капацитетът на Toyota за производство на батерии към момента може да покрие 28 000 единици, ако те ще се използват при 100% електрически коли. Ако обаче производството е насочено към батерии за хибриди (превозни средства, предлагащи опция за задвижване както на ток, така и на конвенционално гориво), тогава компанията може да произвежда по 1.5 млн. автомобила.
Затова Toyota смята, че хибридите имат по-положително въздействие върху околната среда, тъй като замяната на 1.5 млн. коли на конвенционално гориво с хибриди означава по-нисък въглероден отпечатък спрямо едва 28 000 дизелови или бензинови автомобила, заменени от напълно електрически превозни средства, става ясно от думите на Килмън.
В краткосрочен план това има голям смисъл по редица причини. 1.5 млн. нисковъглеродни превозни средства ще генерират по-голяма печалба от 28 000 напълно електрически коли. Идеята на Toyota e, прегръщайки хибридната стратегия, да си даде време да увеличава постоянно производството на батерии, без за това да се изискват големи инвестиции.
По време на автомобилното изложение в Женева Джералд Килмън, вицепрезидент по изследователската и развойна дейност на компанията за Европа, обясни мотивите на Toyota да се фокусира върху хибридите, вместо върху напълно електрическите коли. Проблемът, по думите му, е свързан със самото производство на батериите.
Капацитетът на Toyota за производство на батерии към момента може да покрие 28 000 единици, ако те ще се използват при 100% електрически коли. Ако обаче производството е насочено към батерии за хибриди (превозни средства, предлагащи опция за задвижване както на ток, така и на конвенционално гориво), тогава компанията може да произвежда по 1.5 млн. автомобила.
Затова Toyota смята, че хибридите имат по-положително въздействие върху околната среда, тъй като замяната на 1.5 млн. коли на конвенционално гориво с хибриди означава по-нисък въглероден отпечатък спрямо едва 28 000 дизелови или бензинови автомобила, заменени от напълно електрически превозни средства, става ясно от думите на Килмън.
В краткосрочен план това има голям смисъл по редица причини. 1.5 млн. нисковъглеродни превозни средства ще генерират по-голяма печалба от 28 000 напълно електрически коли. Идеята на Toyota e, прегръщайки хибридната стратегия, да си даде време да увеличава постоянно производството на батерии, без за това да се изискват големи инвестиции.