Има необходимост от магистрала между София и Солун
Днес започна изграждането на ЛОТ 3.3 от АМ \"Струма\"
Трафикът през почивните дни доказа необходимостта от магистрала между София и Солун, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на подписването на договорите за проектиране, строителство и супервизия на автомагистрала „Струма“ - ЛОТ 3.3“.
Днес министър Павлова даде старта на изграждането на дългоочаквания участък от АМ "Струма" - ЛОТ 3.3. Това е една част от проекта за изграждането на автомагистралата през Кресненското дефиле. Проектът е първият, който започва своята реализация по Оперативна програма "Транспорт" 2014 - 2020 г.", посочи министър Павлова, цитирана от Агенция "Фокус".
Още около 62 километра остават да бъдат изградени от АМ „Струма”, съобщи министърът. Този ЛОТ е разделен на 3 основни подучастъка. ЛОТ 3.1 започва от Благоевград, където следващите дни и седмици ще завърши строителството. Имаме и един подобект – тунелът на Железница. Следващият участък е Кресненското дефиле, а участъкът, за който сключваме договор днес, е от Сандански до Кресна", коментира още министър Павлова.
"Успяхме в кратки срокове, след като получихме мандат през миналата седмица от Министерски съвет, да подпишем договор за безвъзмездна помощ, за да може още преди самият проект да е окончателно одобрен от ЕК, ние да сключим договор с избрания изпълнител и да започнем работа", обясни още тя.
Проектът на ЛОТ 3.3 на АМ "Струма" включва 9 мостови съоръжения и 2 големи пътни възела.
"Всичко това трябва да бъде прецизирано и допроектирано с точни параметри, за да имаме детайлен технически проект и разрешение за строеж. Отделно от това започваме всички необходими дейности за извършването на отчуждителни процедури, което е важен елемент, за да може успешно да издадем разрешението за строеж", обясни министър Павлова.
След приключване на процедурите, още в началото на строителния сезон на 2016 година, фирмата-изпълнител ще може да започне работа, добави тя. Договорът с изпълнителя на ЛОТ 3.3 на АМ „Струма” ще се сключи предсрочно, за да може да започне работа незабавно.
Сключеният днес договор е за строителство и строителен надзор, но този тип проекти са на принципа на така нареченият "инженеринг", обясни Павлова. Това означава, че строителят има първия и основен ангажимент да допроектира началния вариант за изграждането на участъка, посочи още тя.