Интернет става тесен за хейтърите
Кодекс на поведението има за цел да премахне омразната реч във виртуалното пространство
Facebook, Twitter, Youtube, Microsoft и Европейската комисия представиха нов кодекс на поведението, който има за цел да премахне от интернет речта на омразата. От информацията за сътрудничеството, публикувана в сайта на ЕК, става ясно, че технологичните гиганти ще се разправят с речта на омразата за по-малко от 24 часа.
До сега, социалните мрежи са държали на пълната свобода на словото и рядко са отстранявали обидни изказвания и публикации. Много по-стегнати са правилата за авторското право в мрежата, съобщава offnews.bg.
Всъщност, по-дръзките действия от страна на социалните мрежи започнаха да идват заедно с терористичните организации като "Ислямска държава". В средата на 2015 г. Twitter изтри 125,000 акаунта, свързани с екстремистите. През септември миналата година Facebook пък започна работа с германското правителство именно срещу речта на омразата, а няколко месеца по-късно към тях се присъединиха Google и Twitter.
Компаниите и ЕК ще имат и тежката задача да открият тънката граница между незаконната реч на омразата в мрежата и цензурата. За това са създадени екипи от хора, които ще преценяват кое съдържание ще се трие и кое не.