Just Eat Takeaway купува Grubhub в сделка за $7.3 млрд.
Ако пиглъщането се осъществи, то ще създаде най-голямата компания за доставка на храна извън Китай
~ 2 мин.
Европейското приложение за доставка на храна Just Eat Takeaway се съгласи да купи американския си конкурент Grubhub в сделка за 7.3 млрд. долара. Ако поглъщането приключи, то ще създаде най-голямата компания за доставка на храни извън Китай. Комбинираната фирма ще има повече от 70 милиона активни клиенти, които правят близо 600 милиона поръчки годишно, съобщава BBC.
Съобщението идва, след като преговорите между Grubhub и Uber се провалиха, тъй като потенциалното им сливане предизвика съмнения у регулаторите в САЩ за образуването на твърде силен играч на американския пазар.
Изпълнителният директор на Just Eat Takeaway Джитце Грьон подчерта значението за успеха на сделката и дългогодишните си отношения с колегата си от Grubhub Мат Малоуни. „Мат и аз сме двамата останали ветерани в сектора за доставка на храна, като започнахме съответните си бизнеси в началото на века, макар и на два различни континента“, каза той.
„И двамата сме твърдо убедени, че в нашия сектор ще работи само бизнес с висококачествен и печеливш растеж“.
Сделката идва на фона на рязкото търсене на доставки на храна във време на социално дистанциране, когато хората остават вкъщи заради пандемията на коронавирус.
Дори преди Covid-19, взети заедно Just Eat Takeaway и Grubhub миналата година, отчитат приходи, които възлизат на 3 млрд. долара и печалба от 447 млн. долара.
Анализаторите твърдят, че консолидацията в индустрията за доставка на храни е доста закъсняла, тъй като компаниите трябва да харчат огромни суми пари, за да спечелят и задържат своите клиенти.
Очаква се сделката, която все още се нуждае от одобрение на акционерите и регулаторите, да приключи през първото тримесечие на 2021 г.
Базираната в Чикаго Grubhub известно време води преговори за поглъщане с по-големия конкурент Uber. Но Uber сигнализира в сряда, че вече не преследва потенциална връзка с Grubhub.
"Подобно на бизнеса с автомобили, индустрията за доставка на храна ще се нуждае от консолидация, за да постигне пълния си потенциал за потребителите и ресторантите. Това не означава, че сме заинтересовани да правим сделки на всяка цена с всеки играч", заяви говорителят на Uber Ноа Едуардсен.
Just Eat Takeaway беше създадена чрез сливането на британското дружество Just Eat и холандската Takeaway. Сделката за 7.8 млрд. долара бе осъществена през април тази година.
Съобщението идва, след като преговорите между Grubhub и Uber се провалиха, тъй като потенциалното им сливане предизвика съмнения у регулаторите в САЩ за образуването на твърде силен играч на американския пазар.
Изпълнителният директор на Just Eat Takeaway Джитце Грьон подчерта значението за успеха на сделката и дългогодишните си отношения с колегата си от Grubhub Мат Малоуни. „Мат и аз сме двамата останали ветерани в сектора за доставка на храна, като започнахме съответните си бизнеси в началото на века, макар и на два различни континента“, каза той.
„И двамата сме твърдо убедени, че в нашия сектор ще работи само бизнес с висококачествен и печеливш растеж“.
Сделката идва на фона на рязкото търсене на доставки на храна във време на социално дистанциране, когато хората остават вкъщи заради пандемията на коронавирус.
Дори преди Covid-19, взети заедно Just Eat Takeaway и Grubhub миналата година, отчитат приходи, които възлизат на 3 млрд. долара и печалба от 447 млн. долара.
Анализаторите твърдят, че консолидацията в индустрията за доставка на храни е доста закъсняла, тъй като компаниите трябва да харчат огромни суми пари, за да спечелят и задържат своите клиенти.
Очаква се сделката, която все още се нуждае от одобрение на акционерите и регулаторите, да приключи през първото тримесечие на 2021 г.
Базираната в Чикаго Grubhub известно време води преговори за поглъщане с по-големия конкурент Uber. Но Uber сигнализира в сряда, че вече не преследва потенциална връзка с Grubhub.
"Подобно на бизнеса с автомобили, индустрията за доставка на храна ще се нуждае от консолидация, за да постигне пълния си потенциал за потребителите и ресторантите. Това не означава, че сме заинтересовани да правим сделки на всяка цена с всеки играч", заяви говорителят на Uber Ноа Едуардсен.
Just Eat Takeaway беше създадена чрез сливането на британското дружество Just Eat и холандската Takeaway. Сделката за 7.8 млрд. долара бе осъществена през април тази година.