Как компаниите почитат жените
Редица световни брандове с благотворителни и рекламни кампании за Международния ден на дамите
Около и на самия 8 март редица световни брандове правят кампании в подкрепа на жените.
Вижте някои от тях, събрани от CNBC.
1. State Street Global Advisors – Безстрашното момиче
Идеята на статуята на "Fearless Girl" (Безстрашното момиче), която се изправи срещу "Разярения бик" на Уолстрийт на Международния ден на жените през 2017 г. (и спечели на "Маккан Ню Йорк" четири награди в Кан Лайънс), отправя апел към финансовите компании да назначават повече жени в бордовете си.
Повече от 150 от 787-те бизнеса, пред които State Street Global Advisors лобираха през изминалата година, имат най-малко една жена в борда.
Организацията работи и с кметството на Ню Йорк, за да намери постоянно място за "Fearless Girl".
2. Girl Crew – Безстрашен приятел
Вдъхновен от "Fearless Girl", екипът на Girl Crew – приложение за запознанства с приятели, създава скулптурата "Fearless Friend" (Безстрашен приятел), изработена от цветя. Тя се появи тази сутрин пред B ullring, търговски център в Бирмингам.
Статуята държи в едната ръка мегафон, "символизиращ, че жените от всички възрасти ще бъдат чути", се казва в изявление на компанията.
3. Barbie – Shero
Производителят на куклите Барби Mattel представи за Деня на жената нов набор от кукли с лицата на известни и успешни дами. Сред тях са мексиканската художничка Фрида Кало, британската боксьорка Никола Адамс и шампионката по сноуборд на САЩ Клое Ким.
Програмата "Shero" (игра на думи от английските she- тя, и hero – герой) започна през 2015 г., за да почете ролята на жените "за разширяване на възможностите за момичета навсякъде по света", се казва в онлайн изявление на компанията.
4. Brawny - Силата няма пол
Марката за тоалетна хартия също използва темата "герои", като заменя обичайния си силен мъж с жени и мотото "Силата няма пол", за 8 март.
Също така компанията е направила късометражни филми с участието на жени с типично мъжки професии - зидаря Ванеса Касиляс, ветеранът от морската пехота Рейчъл Уилсън и Сара Херон, основател на SheLift, организация с нестопанска цел, която организира приключенски турове за жени с увреждания.
5. BrewDog - Pink IPA
Британският производител на бира BrewDog пусна на пазара пикантна напитка, наречена "Pink IPA" (съкращение от India Pale Ale – вид бира), определена като "бира за момичета".
Новината е посрещната със смесена реакция, но BrewDog ще дари 20% от постъпленията на благотворителни организации за жени .
6. Nike – Until We All Win (Докато всички спечелим)
"Никога не съм била правилният вид жена", казва Серена Уилямс в рекламата на "Найки", която почита Международния ден на жената. "Прекалено едра и прекалено уверена, твърде зла, ако не се усмихвам, прекалено черна за белите ми колеги в тениса", продължава тя.
Няма погрешен начин да бъдеш жена - това е посланието на рекламата, а гигантът за спортно облекло призовава хората да даряват за благотворителната организация Girls Inc.
7. Johnnie Walker – Jane Walker
Бутилките скоч на Джони Уокър изглеждат малко по-различни от 1 март, като известният символ на марката е заменен от жена - Джейн Уокър.
Бутилките Johnnie Walker Black Label Jane Walker Edition се продават засега само в САЩ за 34 долара, като производителят Diageo дарява $1 от всяка продадена бутилка на организации, защитаващи женски каузи.
8. HP – Паро
Технологичната компания пусна късометражен филм с индийското момиче Паро, което пише истории в тетрадка, вместо да слуша учителя си в гимназията. Учителят забранява на момичето да използва тетрадката, но се вдъхновява от историите в нея и в крайна сметка я превръща в подвързана книга (и HP лаптоп). Филмът е началото на седеммесечен конкурс съсместно с благотворителната организация Girl Rising, целящ да открие хора, които да защитават правата за равенство на половете по света.
9. McDonald's с обърнато лого
Веригата за бързо хранене McDonald's празнува Международния ден на жената като обърна традиционото си лого с буквата М наобратно - с голяма, блестяща буква W (от английската дума за жена - woman).
Гигантската буква W е поставена в един ресторант в Калифорния, а обърнатото лого е поставено днес на уебсайта на компанията и в редица дигитални канали за комуникация по света.