Камионите масово минават от дизел на природен газ
Алтернативното гориво намалява въглеродните емисии до 95%
~ 2 мин.
Броят на автомобилите на природен газ, които се движат по европейските пътища, вече надхвърля 1.4 милиона. Това отчита последният доклад на Асоциацията за превозни средства с природен и био газ (NGVA Europe) за 2019 г. Зарядната инфраструктура е добре развита и поддържа мрежа от 3665 станции за сгъстен природен газ (CNG) и 214 за втечнен природен газ (LNG). Както автопаркът, така и мрежата от газстанции постоянно се разширяват в цяла Европа, посочват още от Асоциацията.
Компресиран или втечнен (CNG или LNG), природният газ е основно метан, който, освен че се добива от земята, все повече се произвежда и от възобновяеми източници - под формата на биометан и синтетичен природен газ. Природният и възобновяем метан може да се смесва без ограничение, като по този начин се осъществява постепенно и гъвкаво преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид. CNG и LNG технологиите могат да намалят емисиите на парникови газове с до 95%, което представлява важен актив за околна среда и индустрията, изчисляват създателите на доклада.
„Природният газ, използван като транспортно гориво, допринася за комфорта на водача и маршрута с по-ниски нива на шум - до 50% по-малко в сравнение с дизела. В същото време транспортните средства на природен газ са достъпни решения не само за лични автомобили, но и за товарния транспорт“, коментира Андреа Герини, генерален секретар на NGVA Europe.
В това се убедиха и българските транспортни фирми и потребители на логистични услуги, които неотдавна тестваха най-модерните камиони на метан на Scania в първото в България роуд шоу „Устойчивост! Сега и отвъд хоризонта“. В 7 точки в страната те имаха възможност да се запознаят и да изпробват лично възможностите за спестяване, икономическата рентабилност на транспорта на метан и ниския разход на гориво на модерните возила.
„Разходът на гориво на тежкотоварните автомобили на метан, които показахме, е значително по-нисък, в сравнение с дизеловите, при запазени работни характеристики“, каза изпълнителният директор на „Скания България“, Петър Дончев. По думите му пробегът с едно зареждане на резервоара е над 500 км. Клиенти, които ползват камиони на CNG на Scania са изчислили, че спестяването стига между 600 и 1000 лв. на месец при пробег около 10 000 км, а въглеродните емисии могат да бъдат намалени с до 90%, в зависимост от вида алтернативно гориво.
Шведският производител присъства с 9 свои модела камиони и автобуси на метан в Каталога за 2019 г. на NGVA Europe за автомобилите на природен газ. Каталогът включва съпоставими данни и изчерпателен преглед за рентабилност и ефективност на 68 автомобила, налични на европейския пазар - 23 леки автомобила, 11 леки търговски превозни средства, 13 камиона и 21 автобуса.
Компресиран или втечнен (CNG или LNG), природният газ е основно метан, който, освен че се добива от земята, все повече се произвежда и от възобновяеми източници - под формата на биометан и синтетичен природен газ. Природният и възобновяем метан може да се смесва без ограничение, като по този начин се осъществява постепенно и гъвкаво преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид. CNG и LNG технологиите могат да намалят емисиите на парникови газове с до 95%, което представлява важен актив за околна среда и индустрията, изчисляват създателите на доклада.
„Природният газ, използван като транспортно гориво, допринася за комфорта на водача и маршрута с по-ниски нива на шум - до 50% по-малко в сравнение с дизела. В същото време транспортните средства на природен газ са достъпни решения не само за лични автомобили, но и за товарния транспорт“, коментира Андреа Герини, генерален секретар на NGVA Europe.
В това се убедиха и българските транспортни фирми и потребители на логистични услуги, които неотдавна тестваха най-модерните камиони на метан на Scania в първото в България роуд шоу „Устойчивост! Сега и отвъд хоризонта“. В 7 точки в страната те имаха възможност да се запознаят и да изпробват лично възможностите за спестяване, икономическата рентабилност на транспорта на метан и ниския разход на гориво на модерните возила.
„Разходът на гориво на тежкотоварните автомобили на метан, които показахме, е значително по-нисък, в сравнение с дизеловите, при запазени работни характеристики“, каза изпълнителният директор на „Скания България“, Петър Дончев. По думите му пробегът с едно зареждане на резервоара е над 500 км. Клиенти, които ползват камиони на CNG на Scania са изчислили, че спестяването стига между 600 и 1000 лв. на месец при пробег около 10 000 км, а въглеродните емисии могат да бъдат намалени с до 90%, в зависимост от вида алтернативно гориво.
Шведският производител присъства с 9 свои модела камиони и автобуси на метан в Каталога за 2019 г. на NGVA Europe за автомобилите на природен газ. Каталогът включва съпоставими данни и изчерпателен преглед за рентабилност и ефективност на 68 автомобила, налични на европейския пазар - 23 леки автомобила, 11 леки търговски превозни средства, 13 камиона и 21 автобуса.