Кибер атаките ще струват повече от природните катаклизми
Това алармират анализатори, добавяйки че се развива нова ниша на застрахователния пазар
~ 2 мин.
Една голяма глобална кибер атака може да причини икономически загуби в размер на 53 млрд. долара средно, сума равна на последиците от катастрофалното природно бедствие „Sandy" от 2012 г. в САЩ. Анализаторите от Lloyd's of London прогнозират, че много скоро тези нови явления може да излизат по-скъпо отколкото най-опустошителните природни катаклизми.
В последния доклад на Lloyd's of London, разработен съвместно с фирмата Cyence, занимаваща се с моделиране на риска, се анализират потенциалните икономически загуби от хипотетично нападение на доставчик на облачни услуги и кибер атаките на компютърни системи на бизнеси по целия свят.
Един от мотивите за проучването е необходимостта на застрахователите да изучат рисковете от зачестилите и все по-заплашителни хакерски престъпления, тъй като явлението е ново и липсват исторически данни.
Атака като WannaCry, която се разпространи в над 100 страни през май, насочена срещу доставчик на облачни услуги например, би коствала 8 млрд. долара в глобален мащаб, смята Cyence.
Икономическите разходи се оценяват на базата на това до какво прекъсване на бизнес процесите е довела атаката, както и разходите за ремонт на компютърните системи.
Последният случай с вируса NotPetya бе предшестван от предупреждения на анализатори за опасност от хакерска кампания срещу ядрения и енергиен сектор. Впоследствие въпросният зловреден софтуер, тръгнал от Украйна, порази хиляди компютри по целия свят, като най-засегнати се оказаха представителите на доставки и логистика. Според Cyence щетите от NotPetya се оценяват на общо 850 млн. долара.
Анализите на Lloyd's и Cyence сочат, че в бъдеще хакерските атаки ще варират от 4.6 млрд. долара до 53 млрд. долара за подобни големи нападения. Действителните загуби обаче може да достигнат до 121 млрд. долара, се казва още в доклада, цитиран от CNBC.
Възходът на този нов тип престъпност води след себе си развитието на нова ниша на застрахователния пазар. Колкото повече пари губят компаниите, толкова по-голям е и потенциалът за ръст на застрахователния сектор.