Кои държави имат най-силен бранд през 2017 г.
Класацията е на консултантската компания Brand Finance
~ 2 мин.
Всяка година Brand Finance изготвя класация както на най-силните търговски марки, така и на 100-те държави, най-силни брандове. Международната консултантска компания използва същата методология, както и при оценката на фирмените търговски марки.
Силата на националния бранд е изчислена в долари.
Кои държави попадат в Топ 20 за 2017 г.?
Вижте подреждането:
20. Тайван - 625 млрд. долара
19. Швеция - 703 млрд. долара
18. Бразилия - 798 млрд. долара
17. Русия - 832 млрд. долара
16. Индонезия - 845 млрд. долара
15. Холандия - 1,005 трлн. долара
14. Швейцария - 1,014 трлн. долара
13. Мексико - 1,049 трлн. долара
12. Испания - 1,410 трлн. долара
11. Австралия - 1,5050 трлн. долара
10. Южна Корея - 1,845 трлн. долара
9. Италия - 2,034 трлн. долара
8. Индия - 2,046 трлн. долара
7. Канада - 2,058 трлн. долара
6. Франция - 2,969 трлн. долара
5. Великобритания - 3,129 трлн. долара
4. Япония - 3,439 трлн. долара
3. Германия - 4,021 трлн. долара
2. Китай - 10,209 трлн. долара
1. САЩ - 21,055 трлн. долара
Направена е и класация на държави, чийто брандове се засилват най-сериозно през изминалата година.
Безспорният лидер е северна страна, където туризмът набира скорост и се снима един от най-популярните съвременни сериали - "Игра на тронове.
Вижте Топ 10 на страните с най-голям ръст в силата им като бранд:
10. Тайланд - 37% ръст спрямо 2016 г.
9. Филипини - 38% ръст
8. Естония - 39% ръст
7. Гърция - 41% ръст
6. Южна Корея - 43% ръст
5. Виетнам - 43% ръст
4. Китай - 44% ръст
3. Испания - 46% ръст
2. Кипър - 57% ръст
1. Исландия - 83% ръст
Исландия е на 88-о място в подреждането за 2017 г., като през 2016 г. е била на 101-во място.
България се нарежда на 74-о място през 2017 г., като през 2016 г. е била на 68-о място. Стойността на българския национален бранд се изчислява на 47 млрд. долара.
Цялото подреждане може да намерите ТУК.